"محرمی نیست وگرنه که خبر بسیار است"
بهرِ سرگرمی و این شانه ، نفر بسیار است
وقتی از دوست رسد دشمنی و کینه و قهر
صحبتِ فاصله و خـون جگـر بسیار است
در جهانی که همه دست به تیغ و هرسند
قد علم کردنِ یک مشت تبر بسیار است
ای که بر مِهر دلت سنگ زدند خُرده مگیر
این چنین رسمْ از آهاد بشر بسیار است
تلخیِ زندگی ات را نفروشی بر هیچ
چون که در لفظ دروغین شَکر بسیار است
شیخ شیاد دهد پند تو را ، با سخنش
بر سر منبر و محراب هنر بسیار است
سادگی بر تن ما پیرُهنی نازک بود
ساده باشی به تنت زخم و ضرر بسیار است
آدمیت وسط شهر به دار آویزان
سفره دار بدی و سکه و زر بسیار است
دل قوی دار که تا مقصد این راهِ دراز
پای پر آبله و رنج سفر بسیار است
قله ی پستی و نامردی از اندازه برون
"پونه "را تا به ابد زنگ خطر بسیار است
#افسانه_احمدی_پونه
"محرمی نیست وگرنه که خبر بسیار است"
بهرِ سرگرمی و این شانه ، نفر بسیار است
وقتی از دوست رسد دشمنی و کینه و قهر
صحبتِ فاصله و خـون جگـر بسیار است
در جهانی که همه دست به تیغ و هرسند
قد علم کردنِ یک مشت تبر بسیار است
ای که بر مِهر دلت سنگ زدند خُرده مگیر
این چنین رسمْ از آهاد بشر بسیار است
تلخیِ زندگی ات را نفروشی بر هیچ
چون که در لفظ دروغین شَکر بسیار است
شیخ شیاد دهد پند تو را ، با سخنش
بر سر منبر و محراب هنر بسیار است
سادگی بر تن ما پیرُهنی نازک بود
ساده باشی به تنت زخم و ضرر بسیار است
آدمیت وسط شهر به دار آویزان
سفره دار بدی و سکه و زر بسیار است
دل قوی دار که تا مقصد این راهِ دراز
پای پر آبله و رنج سفر بسیار است
قله ی پستی و نامردی از اندازه برون
"پونه "را تا به ابد زنگ خطر بسیار است
افسانه_احمدی_پونه
جسارتا علت تکرار چیست؟