جمعه ۲ آذر
سه اختر شعری از سید مصطفی سامع
از دفتر لاله زار سامع نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ ۲۲:۳۹ شماره ثبت ۱۲۷۷۴۷
بازدید : ۱۱۹ | نظرات : ۶
|
آخرین اشعار ناب سید مصطفی سامع
|
سه اختر
مرغ طبعم ز شعف مــست و نوا خوان آمد
پر زنان شــوق کنــــان طرف گلسـتان آمد
وه چه زیبا شده فصل گل و سنبل به چمن
بلبل آســــــا سخنم نغمه ای مســـــتان آمد
موج گـــل گشته عیان بوی خوشی می آید
بر مشــــــامم زشمیــــمی گل و بستان آمد
گو به من شـــادی وعشرت ز چه برپا باشد
هاتفــــی گفـــت که اینــک ، مهِ شعبان آمد
عجب این مه که چنین کثرت شادی دارد
که سه اختــــر به جهان نیّر و تابان آمد
شمـــس تابان هــــدایت شهِ خوبان حسین
روز ســـــوم به مـــــهِ اعظـــــم شعبان آمد
چهارمین میـــــــر هــدا سید و سالار زُهاد
چهارمین روز ز این مـه ،به جهان جان آمد
به جهان گــــرکه تــــرا است حوائج بسیار
باب حاجــــــات، ابوالفضل نیکو شان آمد
معنی حــــــرف وفــــا را که بدیدم هر جا
معنی اش واژه عبــــــاس ، به عــنوان آمد
ســامعا خـــاک در آل ولا را بــر چشــــــم
سرمه ای کن که همین خطه ز رضوان آمد
سه شنبه - ۲۴-۱۱-۱۴۰۲
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
میلاد با سعادت قمر بنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس مبارک