جمعه ۲ آذر
قُربانی شعری از راشد نصرت سراوان
از دفتر عشق نوع شعر دلنوشته
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ ۰۹:۰۲ شماره ثبت ۱۲۷۱۷۸
بازدید : ۱۱۲ | نظرات : ۶
|
دفاتر شعر راشد نصرت سراوان
آخرین اشعار ناب راشد نصرت سراوان
|
قُربانِ زُلفِ پَریشانِ تو بَر آن جان نهادم
گَر هَر چه زیباستْ مَن از خویش نهادم
قُربانی شَوَد از عشق هَر چه جهان است
عیب چه باشد که جانانه رِسَم جهان را
به رَقص سیلیِ مُحکم بِنَهم رنگِ خون را
از چِهرِه بِیُفتَن به غَلتیدنِ خون فدا را
هَرگِزْ بَر اوج نَبَرَم شوقِ کسی را تو خواهَم
فَتح تویی اِی مُنعَطِف از مَن!هَر اوج تویی
لَشکرِ فاتِح شُده ای دَر قلبْ پایتختِ دِلَم
هَر سو نِشان می شَوَد از شعر اینگونه جانَم
پِدَرَت حافِظِ شیراز چو سَعدی به مَن آموخته
که پا نَکِش از عشقْ تا ثَمر شَوَد این عشق
بَر حُسنِ نِگاهَم بِگویَشْ عشقْ زادِه زِ مَن شُد
بَر این پا قَدَمِ نیک بِکوبَم آن دَر زِ شُما را
هَر که نَدارَد مُلکِ شُما را چِنین نیز مُلکِ شُما را
صَلاح چِنین است بِگُشائیم مُلکِ جهان را
به تَکاپویِ خدا هَر خَلق مَنزِلگَهِ یار است
چه سَدّی بِشَوَد ساختْ رویِ معشوقِ خُدا را
|
نقدها و نظرات
|
با سلام و درود.نظر لطف شماست.متشکرم | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
دلنوشته زیبایی است