شنبه ۳ آذر
یاس غدیر شعری از داماد خراسانی
از دفتر کوثر و ساقی نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ ۱۸:۴۱ شماره ثبت ۱۲۵۹۱۳
بازدید : ۲۲۲ | نظرات : ۱۲
|
آخرین اشعار ناب داماد خراسانی
|
به غدیر ارچه مبارکباد گفتند بسی،
لیک نفْسی حسد فضل علی را میبرد
تا نبی گفت "فهذا علیٌ مولا" را،
حتم دارم که کسی ناخن خود را میخورد
دستهای هلهله و شادی از ایشان بارید
آن نفر در گره عقدهی خود میافسرد
دگری کینه و بغضی به گلو میاندوخت
دخترش بغض پدر دید، به کبرش برخورد
هر سه در دل ز علی تخم عداوت کِشتند
بعد از آن، هر که به هر آنچه توانست آزرد
بر سر خصم علی یارکشی میکردند
و در این یارکشی، یاس پیمبر پژمرد
داماد خراسانی
|
|
نقدها و نظرات
|
سلامٌ علیکم سپاس از خیرخواهی شما اما شعر، تفرقه انگیز نیست چون فقط کسی که باید معنی سروده رو بفهمه، می فهمه. با این احتساب نباید برای صدیقهی شهیده مجلس روضه گرفت. چون قطعاً در مجلس، لعن بر مصادیق شعر ما فرستاده میشه ولو با ضمیر و کنایه. و پخش تصویر این مجالس از تلویزیون و بالاخص از مبدا حسینیه امام (ره) موید عرایض بنده هست | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.