جمعه ۹ آذر
برف شعری از عارف اخوان
از دفتر شعرناب نوع شعر آزاد
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ ۰۶:۳۵ شماره ثبت ۱۲۵۵۴۰
بازدید : ۱۶۵ | نظرات : ۷
|
آخرین اشعار ناب عارف اخوان
|
پیش ازآنکه برف
ردِّ سرخِ رفتگان بپوشاند
لبانِ توست که از هم گشوده میشودوُ
پرندگان از کوچ بازگشته،
که پایانِ زمستان وُ آغازِ بهارانی
چشمانت سخاوتِ مهر
در موسمِ نفرت
در شتکِ خون بر ابر
در هوایی آلوده
که باران لاله میبارد
شانههایت التیامِ سنگینیِ شقیقه
گیسوانت تنپوشِ خیسیِ چهره
بگو چگونه اینچُنین آغشته به نوری؟
که همگان را به تنفسِ نگاه
در آفتاب میتنی!
از اینسان که لمسِ انگشتانت
گشوده آستانِ مینو
بازنموده تمامِ درهایِ بسته
معطر داشته محرابُ سجاده
تقدیر را به خاک میسایم
که فتح از آنِ مرمرِ دستانِ توست
و سجده بر ساقهایت
اصلِ ایمان وُ شکوهِ باور
عریان در رگانت شناور میشوم
استخوانهایت به مدارا میخواندم
که شروعِ آزادی
از کرانِ شلیطهات
بر زمین چکیده است
#عارف_اخوان
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.