سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

يکشنبه 27 خرداد 1403
  • روزجهاد كشاورزي (تشكيل جهادسازندگي به فرمان حضرت امام خميني -ره-)، 1358 هـ ش
10 ذو الحجة 1445
  • عيد سعيد قربان
Sunday 16 Jun 2024
    مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خظ قرمز ماست. اری اینجاسایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

    يکشنبه ۲۷ خرداد

    جبهه ی چشم تو تحریک به رگبارم کرد

    شعری از

    حسین دلجویی

    از دفتر بخاطر چشمانش نوع شعر غزل

    ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ ۱۲:۰۵ شماره ثبت ۱۲۴۸۹
      بازدید : ۹۰۵   |    نظرات : ۵۳

    رنگ شــعــر
    رنگ زمینه
    دفاتر شعر حسین دلجویی

     
    چشمه ی شوقم و پای دل تان میگردم
    مدتی بود که در چشم  شما گل کردم
     
     
    هر چه آموخت دلم، نقشه ی چشمان تو بود
    ورنه من گمشده ای  نزد شما  آوردم
     
     
    سرخی خون دل  از چشم شما  باریدم
    گر چه خود موج سرابم ،چو کویرم ، زردم
     
     
    جبهه ی چشم تو تحریک به رگبارم کرد
    تا که در دشت غزل قافیه ها پروردم
     
     
    گرمی دست شما بود که خورشیدم داد
    ورنه من شاعر دلمرده ی قطبم، سردم
     
     
    زیر مجموع شما عرش ریاضی رفتم
    ورنه  بی زوج  شما ،صفرترینم، فردم
     
     
    گر که لیلای کویرت نشود راهبرم
    بخداوند که مجنون و بیابان گردم
     
     
    تو حلالم بکن ای ماه ، که کانون دلی
    تا که دلتنگم و دور قمرت شبگردم
     
     
    نه نگو ،هیچ مپرسید، که من خوشبختم
    با وجودی که دل و جان و سری پر دردم
     
     
    ادب کودک طبعم نه سزاوار شماست
    ورنه استاد نمیکرد ز مکتب طردم
     
     
    میروم، قول بده باز نگویی، برگرد
     که من  از حرمت این ثانیه ها دلسردم
     
     
    هرکجایید بدانید که «دلجو» ابدیست
    تا که در راه شما ذره ی خاکم ، گردم
     
     
    =====
     
    تقدیم به زلالیت  تمامی اساتید بزرگواری که مقام شعر وادب را بر سلیقه های شخصی ترجیح میدهند.
     
     
    ۲
    اشتراک گذاری این شعر

    نقدها و نظرات
    تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


    (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
    ارسال پیام خصوصی

    نقد و آموزش

    نظرات

    مشاعره

    کاربران اشتراک دار

    محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
    کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
    استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
    0