يکشنبه ۴ آذر
سکوی رجعت شعری از اصغر ناظمی
از دفتر سایه نوع شعر سپید
ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ ۲۱:۰۴ شماره ثبت ۱۲۴۴۱۴
بازدید : ۲۶۷ | نظرات : ۷۰
|
آخرین اشعار ناب اصغر ناظمی
|
راهی به طرب نیست
بامرکب افسانه
کواشتیاق دوباره زاده شدن
در این زمین هزار پاره
در سیلِ بی شمارِ شاهین وکفتر و قمری ؟
(ما آهن و شمش وبرُنز نیستیم
عروسکی ، در مدار زیر صفر آب
انسانیم ،
با زایشی فراتراز خورشید
مثل نسیم سرخوش و آزاد
تحلیل رفته ایم ،
در جغرافیِ جبر زده یِ تاریخ ؟...)
*
ماعطر پونه ی خویشیم
مارا زمان داده به تاراج
از عصر خلقتِ آدم وحوا
ذهن ، نیش دهن کجیِ ست
شهد بهشت شهر آسایش ما بود
_هنوزدرکودکی ،
طراوتی چون فراست دریا_
ترفند عقل زورق هلاکت شد
دادیم زکف ؛
سکوی رجعت را ....
مشعل به دست شوق رسولان .... بود
رهانشدیم ما زپنجه ی افکار
تورات و انجیل ، خورشید بی انکار
قرآن ، شفای عاجل بیمار
بودا ، صفیر معاهده ی صلح
زردهشت ،
آیینه ی نمایش مهتاب
ومولانا
درخششی فراتراز پندار
درروزگار روشنگریِ دانش
فهم جهان شده تاریک
در جاده های وادی ارعاب
مرغابیانند ، قربانیان مقصد نزدیک
در مسابقات پرازدحام پایمال شهر
آسمان شجره ی گمنامی ست
باموشک و طیاره و فضاپیما
در بن بست ، راهی برای عروج اردکها نیست
بیا یید ،
ما خواب برهنه را برکنیم ازبستر الفاظ
|
|
نقدها و نظرات
|
سلام دوست عزیز جناب استکی ممنون از شما | |
|
درودها دوست عزیز ممنون | |
|
سلام بانوی گرامی ممنون از شما | |
|
سلام بانوی گرامی دخترعزیزم سپاس | |
|
درودها استاد ارجمند | |
|
سلام وعرض ادب دوست عزیز که بانگاهی زیبانگر به شعر نگاه فرمودید | |
|
درودها بانوی ارجمند زیبایی در نگاه شماست | |
|
سلام جواد جان ممنون | |
|
درودها شاعر گرامی زیبایی در نگاه شماست که همه چیز از آن زیباست | |
|
سلام استاد ارجمند ممنون از نگاه زیبانگرشما | |
|
سلام دوست بزرگوارم جناب صادقی | |
|
سلام براستاد ارجمندم جناب انصاری | |
|
درودها دوست گرامی | |
|
درودها بانوی ارجمند | |
|
سلام ودرودها بانوی بزرگوار | |
|
درود وسلام دوست عزیز | |
|
درودها دوست عزیز | |
|
سلام دوست گرامی ممنون که زیبانگرید | |
|
درودها بانوی ارجمند | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
فلسفی زیبا زیبا و شورانگیز بود