سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 2 آذر 1403
    21 جمادى الأولى 1446
      Friday 22 Nov 2024
        مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خط قرمز ماست. اری اینجا سایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

        جمعه ۲ آذر

        ( لطف علی )

        شعری از

        سید علیرضا خوانساری(بیدل)

        از دفتر دیوان بیدل نوع شعر دوبیتی

        ارسال شده در تاریخ شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ ۱۱:۲۷ شماره ثبت ۱۲۳۵۹
          بازدید : ۹۴۲   |    نظرات : ۴۴

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر سید علیرضا خوانساری(بیدل)
        آخرین اشعار ناب سید علیرضا خوانساری(بیدل)

        لطف علی شد یار من
                                    از اوست این اشعار من
        دارم ز بعد مصطفی
                                    تنها علی را ؛ یار من
        چون مصطفی معراج شد
                                    دیدی تو را ؛ سردار من *
        سَروَر بُدی بر مهتران
                                    ای شب شکن اَنوار من
        آوای تو در آسمان بودی
                                  سماع سید و سالار من     *
        گویی همه کروبیان
                                    واله شده بر یار من      *
        یَنبوع حکمت چون تویی
                                 علمت ز آن دادار من
        تهلیل حق فرمان ز تو
                                 دژ باشد و آن دار من **
        ای شیر پیروز خدا
                              شک در وِلا نی کار من
        ای جان عالَم در خفا
                              حُبًت نجات از نار ؛ من ***
        مولا تویی ؛ مسکین منم
                                 بگشا گره از کار من 
        بیدل چو گفتی این سخن
                                 لطف تو بودی یار من
        ..................................................................................
        * از احادیث معراج
        ** ولایةُ علی ابن ابیطالب حِصنی == کلمةُ لا اله الا الله حِصنی 
        *** علیٌ حُبٌهُ جُنًه = قسیم النار والجَنًه
              وصی المصطفی حقًاً = امام الاِنس و الجِنًه
              این دو بیت در سر در ورودی حرم مولا نوشته شده است
        ۰
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        3