پنجشنبه ۱ آذر
خون آ خون شعری از محمد حسنی
از دفتر حیا نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ ۱۸:۵۸ شماره ثبت ۱۲۱۲۲۹
بازدید : ۴۸۴ | نظرات : ۲۲
|
آخرین اشعار ناب محمد حسنی
|
۱
از فلق
تا شفق
چند علق
معلق خواهد شد
تا دنیا بفهمد
زندگی زخمی ست
۲
در هر افق
سرخ سرخ
ارزو ها به شب می نشیند
تا نام دیگر مرگ را
به تصویر بکشند
۳
جا، کجاست
وقتی همه جا، نا بجاست
کاش حیاطی بود
تا کمی حیات
و چند جام خون در آن می ریختند
۴
با این همه راه ناتمام
قاضی چطور
با رای تمام
تمام پرونده هارا می بندد!
.
.
.
لطفا به اتهام من
یک جام خون هم اضافه کنید
بله جناب عدالت
این واقعیت است
باید
پرده از روی حقیقت کنار برود
۵
گلگون شده صورت دنیا
و انگار آبستن اتفاقی ست
.
.
.
با این همه جنگ و خون
تو هم بزای خون آ خون
تا درد و خون،
همچنان سهم انسان باشد
محمدحسنی
|
نقدها و نظرات
|
درود جناب اکرمی در پناه خدا | |
|
درود ادیب تیر گرامی موید باشید | |
|
درود انصاری بزرگوار مهرتان افزون در پناه خدا | |
|
درود جناب انصاری استاد عزیز سایه تان همیشه گی | |
|
درود جناب کاظمی موفق باشید | |
|
درود ادیب زند گرامی ایام بکام در پناه خدا | |
|
درود ادیب سمیعی عزیز برقرار باشید | |
|
درود جناب حسینی موید باشید | |
|
درود جناب حاجی پور مستدام باشید | |
|
درود بر شما و سپاس هایتان | |
|
درود بر شما سرکار ادیب خدابنده ی گرامی سپاس از حضورتان و نظر شما موید باشید در پناه خدا | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.