سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

شنبه 29 ارديبهشت 1403
    11 ذو القعدة 1445
    • ولادت حضرت امام رضا عليه السلام، 148 هـ ق
    Saturday 18 May 2024
    • روز جهاني موزه و ميراث فرهنگي
    به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

    شنبه ۲۹ ارديبهشت

    ای آدمی...........

    شعری از

    رباب (آلاله )

    از دفتر آلاله نوع شعر دوبیتی

    ارسال شده در تاریخ جمعه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ ۲۲:۵۴ شماره ثبت ۱۲۰۵۵
      بازدید : ۸۱۰   |    نظرات : ۲۷

    رنگ شــعــر
    رنگ زمینه
    دفاتر شعر رباب (آلاله )

    ای داد و بیداد از زمان
    دیوانه گشتم در جهان
    از دست آدم در ستوه
    بیچاره ام ،من بی نشان
    این آدمی گاهی خر است
    گاهی بزرگست در نهان
    اندک شود این عقل او
    گاهی رود دنبال نان
    یا میشود در عرش جا
    یا می رسد بر بی کران
    گر آدمی لایق نبود
    نام خدا بودش نشان؟!
    هر چه رسد ما میچریم
    سبزه و یا برگی خزان
    جانت در آید آدمی
    زهری تو داری در زبان
    ای آدمی، آدم بشو
    تا به شود ایمان و جان
    حقی مخور ،قاضی مشو
    قاضی خدا باشد ،همان
    شمشاد باش سبزت خوش است
    شادی شفا آرد به جان
    گل در جهنم هیزم است
    هیزم ندارد فهم و جان
    ما سوختیم ،جز غاله ایم
    الکن شدیم ما همچنان
    خر کرده اند ما را بسی
    کم هم نداریم از خران
    مخمل بشد هر گوش ما
    جفتک پراندیم همزمان
    این آدمی جایی رسد
    کرمی شود بهتر ز آن
    ای بی خرد آدم توئی؟!
    رحمی بکن بر یک جوان
    ما اهل سازش ،خواهشیم
    بابا بیا ما را بخوان
    ما نسل جنگ و ساکتیم
    ما را نباشد جز زیان
    از گله دور افتاده ایم
    با ما مدارا کن شبان
    آزاده باش ای هموطن
    آلاله سوزد از زبان
     
    ۰
    اشتراک گذاری این شعر

    نقدها و نظرات
    تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


    (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
    ارسال پیام خصوصی

    نقد و آموزش

    نظرات

    مشاعره

    کاربران اشتراک دار

    کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
    استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
    0