سه شنبه ۱۵ آبان
|
دفاتر شعر عفت صفری رنانی ( نسیم رهنانی)
آخرین اشعار ناب عفت صفری رنانی ( نسیم رهنانی)
|
ننه اکبری با جوش گف :
اکبری پس باباد کوش
رفتِس تو گنجه چَن موش
یه موشا مُردِس ناجور
گنجه شدِس پُر اِز بوش
اکبری با خنده گف:
بابام پا لِته حج حسن
داش نون میخورد آبم روش
گندوما جو یه سوک بود
هُجوما وَر میکرد توش
تو وَم ننه غر نزِن
بشون بده مرگی موش
کُش خودیشا کُمایدون
قِیمِرزه را بیریز توش
باز دوباره ننش گف :
چی چی ميگما چی چی میگوی
نه چِش دارم نوَم گوش
پول کوجا بود ای وَهله
کا مَ بخِرم مرگی موش
با دَس میگیرم موشا را
خفه میکونم تورَم روش
______________________
گنجه = صندوقچه هایی چوبی یا آهنی که در قدیم خوراکی یا وسایل را داخل اون می گذاشتند
مَ = من
نَوَم = نه هم
تورَم = تو را هم
قیمرزه = غذایی از گوشت و آرد نخودچی
هُچوم = وسیله ای که گندوم یا جو را بوسیله ی آن از کاه جدا می کردند
وَر میکرد توش = هچوم را داخل گندم و جو میکرد
ای وَهله = در این موقعیت و روزگار
کُمایدون = قابلمه
یه سوک = یک گوشه و کنار
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
وااای خیلی قشنگ بود خاااانوم نسیم عزیز
درود بر شما