سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

پنجشنبه 9 فروردين 1403
    19 رمضان 1445
    • ضربت خوردن حضرت علي عليه السلام، 40 هـ ق
    Thursday 28 Mar 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      پنجشنبه ۹ فروردين

      از جبینش می چکید خونی سپید

      شعری از

      نیما ابراهیمی

      از دفتر فروش روح به نسیه نوع شعر مثنوی

      ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۱۳:۵۴ شماره ثبت ۱۱۹۶۲۴
        بازدید : ۲۴۳   |    نظرات : ۳۸

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر نیما ابراهیمی

      از جبینش می چکید خونی سپید
      این تعرق های تلخ و نا امید
      دست هایش در ترک ها رفته بود
      او به حد بی نهایت خسته بود
      گام هایش بی هدف سمت غذا
      می چشید قدر نیاز در اقتضا
      بام نیستی تا به عرش بی خودی
      با خودش میگفت تو کی این شدی؟
      بال هایش را خدایش چیده بود
      چون تمرد را چنین سنجیده بود
      می چکید ابری مداوم در سرش
      خیس می شد استعاره در پرش
      زیر زیر باری گرفت با اهرمن
      چکه چکه در ترک های بدن:
       
      "تو چگونه با خود اندیشیده ای
      تو کدامین روی سکه دیده ای
      من نکردم بر خدایت بندگی
      از چه در این کج رهی یکدندگی
      من مریدانی نهفتم سر براه
      گوشه ای در ناامیدی تکیه گاه
      مردمانی احمق و بی انجمن
      پس مریدانی شدند بر اهرمن"
       
      سر گرفت از روی او و خم نمود
      با خودش اینگونه بحثی را گشود:
       
      "پس تو هم با من نداری دوستی
      پس تو هم دردی به زیر پوستی
      می روم در پوچی دنیا شوم
      میروم بی تگیه گاه تنها شوم
      نه به راست خواهم گرفت سر را براه
      نه به چپ لنگر بگیرم تکیه گاه
      بعد از این هم بیشتر تنها شوم
      گوشت و پوست در لایه سرما شوم
      آسمان آبی و در یا خواب باد"
      چرخ بی معنی دنیا، وانهاد
       
      سال ها رفتند و آمد عاقبت
      او نرفت جنت و دوزخ هم نرفت
      ۴
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      چهارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۱۸:۴۲
      خندانک
      درود برشما جناب ابراهیمی خندانک
      زیبابود خندانک
      مزین به نقد خوب جناب حاجی پوری خندانک
      خندانک خندانک خندانک
      نیما ابراهیمی
      نیما ابراهیمی
      پنجشنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۱۲:۵۹
      درودها بانو عجم گرامی
      منت گذاشتید
      زیبا خواندید
      بله نقدشان کاملا تکنیکی بود و همان چیزی هست که من از یک نقد توقع داشتم.
      البته نقدهای گهربار جناب عالی و دوستان فرهیختۀ دیگر نیز بسیار ارزشمند هستند. این اولین نقد تکنیکی ای هست که بنده دریافت کردم و آن هم با راهنمایی ارزشمند شما که فرمودید تیک نقد را بزنم و بدنبال نقد اساتید باشم که محبت بزرگی به بنده نمودید.
      سپاسگذارم.
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      علیرضا حاجی پوری باسمنج راوی عشق
      چهارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۱۷:۲۸
      به نام یزدان پاک
      خدا را سپاس که فرصتی عطا فرموده تا بنویسیم و بسراییم
      جناب آقای نیما ابراهیمی شعری سرودند با عنوان « از جبینش می چکید خونی سپید » که می خواهم نقدی کوتاه بر آن بنویسم .
      شعر در قالب مثنوی و در وزن "فاعلاتن فاعلاتن فاعلن" در بحر " رمل مسدس محذوف "سروده شده است .
      مضمون این شعر حکایت ملاقاتی است میان شخصی زحمتکش ، که برای امرار معاش زحمت زیادی را متحمل می‌شود و اهریمن که قصد فریب او را دارد . داستان شروع خوبی دارد و چگونگی زندگی در فقر و زحمت را بیان می‌کند ولی پایان و نتیجه‌گیری خوبی ندارد:
      سالها رفتند و آمد عاقبت
      او نرفت جنت و دوزخ هم نرفت
      وزن :
      در اغلب مصاریع وزن لغزش داشته که می توان گفت که تقطیع و ویرایش نهایی انجام نشده است. بطورر مثال :
      «از جبینش می چکید خونی سپید »
      تقطیع هجایی این مصرع با توجه به وزن شعر بصورت زیر است:
      از٫ج٫بی٫نش٫می٫چ٫کید٫خو٫نی٫س٫پید
      _/0/_/ _ /_/0/_0/_ / _/ 0/_
      همانطور که مشاهده می‌کنید «کید» دارای هجای کشیده است که شامل یک هجای بلند و یک هجای کوتاه است که در نهایت به وزن این. مصرع یک هجای کوتاه اضافه گردیده که باعث به هم ریختن وزن شده است .در این شعر از این مثال زیاد است .
      قافیه
      شاعر در بیت پایانی «عاقبت» را با «نرفت» هم قافیه قرار داده که با نگاه به روی قافیه این واژه ها که ( َ ت) و ( َ فت) میباشد نشان می دهد که این دو واژه با هم هم قافیه نیستند . در سایر موارد قافیه هاصحیح و بی اشکال هستند.
      ایطا ( از عیوب قافیه)
      در پایان می خواهم موردی از عیوب قافیه را که اکثرا این اشکال را دارند بیان کنم که آن "ایطا" بوده و آن عیبی است که در قافیه ساختن کلمات مرکب پیش می آید بدین معنی که جزء دوم کلمه مرکب در مقام قافیه تکرار می شود و بر دو قسم است:
      ۱_ ایطا جلی یا آشکار: که تکرار جزء دوم کلمه آشکار است مثل هم قافیه قرار دادن حاجتمند با دانشمند و یا فسونگر با ستمگر
      ۲ _ایطای خفی یا پنهان: و آن وقتی است که تکرار جزء دوم کلمه که که معمولا پسوند است چندان آشکار نباشد مثل هم قافیه کردن رنجور و مزدور یا گلاب و غرقاب یا سیمین و شیرین( نقل از کتاب عروض و قافیه دکتر شمیسا)
      سپاسگزارم
      نیما ابراهیمی
      نیما ابراهیمی
      پنجشنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۲۲:۵۶
      درودها استاد بسیار عزیز و ادیب فرهیخته
      بسیار ممنونم از نقدی که نوشتین و دیروز دیدم اما متاسفانه نتم مشکل خورد و نتونستم جوابم را زیر آن بنویسم.
      نقدی بسیار تکنیکی و بسیار مفید نوشتید که راه را برایم تا حد زیادی روشن کردید و تا حد زیادی فهمیدم باید اصلا دنبال چه چیزی برای گفتن شعر بصورت صحیح باشم.
      چنین نقد اصولی آن هم بدون منت و حاشیه بسیار برای بنده ارزشمند است. آن هم بدون ابهام در نوشتن و مثلا فقط گفتن " شعرتان از نظر تکنیکی ایراد دارد " که این قبیل نقدها اصلا مفید نیست و این نقد به جرات یکی از با ارزش ترین نقدهایی هست که خواندم. چون یکراست اصل موضوع را بدون تمجیدهای الکی و یا احساسات فردی نوشتید و کمتر کسی این توانایی را دارد یا لااقل به نمایش میگذارد. بنظرم خوب میشود اگر در سایت بنحو شایسته مطرح شوید و نقدهایتان را پای اشعار دیگران بگذارید تا استاندارد سایت از نظر نقد نویسی بالاتر برود و الگوی مناسبی برای افرادی شوید که فقط تیک نقد را میزنند و از تکنیک ها و اصول و فنون آن یا چیزی نمیدانند یا نمینویسند و یا چون وارد نیستند فقط کلی گویی میکنند که کسی نتواند به آنها ایراد بگیرد!!! (البته هیچ اسمی نبردم و امیدوارم که به هیچ کس هم برنخورد چون چنین قصدی هم نداشتم).
      خیلی خوشحال شدم که چنین نقدی بالاخره آن هم پای شعر خودم خواندم و توقع نداشتم که درخواست من را با این کیفیت آن هم از اولین کسی که رو زدم و درخواست کردم بگیرم. بسیار سپاسگذارم.
      حتما با دقت و حوصله در اولین فرصت نقدتان را بررسی میکنم و در اینترنت سرچ میکنم تا اولا بفهمم و ثانیا بتوانم به دنیای شعر و شاعری وارد شوم.
      بسیار منت گذاشتید استاد فرهیخته.
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      نیما ابراهیمی
      نیما ابراهیمی
      جمعه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۰۹:۰۲
      استاد جسارت بنده را می بخشید ولی تنها در یک مورد و آن هم پایان بندی شعر، بنده کمی نگاهم به مسائل خاکستری هست و خودم را به خیال خودم ذاتا کمی واقع بین اما نه تاریک و سیاه فکر می دانم ولی گاهی به سیاهی هم، در گفتن شعر، (آن هم چون در اوقات تنهایی و اندوه هستم دستم به قلم میرود) گرایش پیدا می کنم و بعد از سال ها جنگیدن با آن، بالاخره با آن کنار آمدم و دیگر تصمیم گرفتم همینی باشم که هستم. ازین رو نتیجه گیری هایم گاهی اینطوری میشود و اگر جز این باشد از درون احساس تظاهر و خود درگیری میکنم.
      منظور ازین طوماری که سرتان را درد آوردم این هست که جدا از مضمون و محتوا، بیت آخر هم اگر یک روز یاد بگیرم زیباترو اصولی تر بنویسمش، حتما این کار را میکنم.
      خیلی ممنونم از شما
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      علیرضا حاجی پوری باسمنج راوی عشق
      علیرضا حاجی پوری باسمنج راوی عشق
      شنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۰۸:۳۴
      دوست بسیار گرامی از نظر لطف شما بسیار سپاسگزارم حتماً در نقد نویسی فعال‌تر خواهم بود شما قوه تخیل بالایی دارید و اینکه شعر تنها سخن منظوم نیست بلکه صور خیال است و دنیای شاعر با بقیه فرق دارد ممکن است در عالم یک شاعر. حتی یک دیوار بیجان جاندار باشد حتماً در آینده شاعر موفقی خواهید شد خندانک
      علیرضا حاجی پوری باسمنج راوی عشق
      چهارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۱۷:۲۸
      به نام یزدان پاک
      خدا را سپاس که فرصتی عطا فرموده تا بنویسیم و بسراییم
      جناب آقای نیما ابراهیمی شعری سرودند با عنوان « از جبینش می چکید خونی سپید » که می خواهم نقدی کوتاه بر آن بنویسم .
      شعر در قالب مثنوی و در وزن "فاعلاتن فاعلاتن فاعلن" در بحر " رمل مسدس محذوف "سروده شده است .
      مضمون این شعر حکایت ملاقاتی است میان شخصی زحمتکش ، که برای امرار معاش زحمت زیادی را متحمل می‌شود و اهریمن که قصد فریب او را دارد . داستان شروع خوبی دارد و چگونگی زندگی در فقر و زحمت را بیان می‌کند ولی پایان و نتیجه‌گیری خوبی ندارد:
      سالها رفتند و آمد عاقبت
      او نرفت جنت و دوزخ هم نرفت
      وزن :
      در اغلب مصاریع وزن لغزش داشته که می توان گفت که تقطیع و ویرایش نهایی انجام نشده است. بطورر مثال :
      «از جبینش می چکید خونی سپید »
      تقطیع هجایی این مصرع با توجه به وزن شعر بصورت زیر است:
      از٫ج٫بی٫نش٫می٫چ٫کید٫خو٫نی٫س٫پید
      _/0/_/ _ /_/0/_0/_ / _/ 0/_
      همانطور که مشاهده می‌کنید «کید» دارای هجای کشیده است که شامل یک هجای بلند و یک هجای کوتاه است که در نهایت به وزن این. مصرع یک هجای کوتاه اضافه گردیده که باعث به هم ریختن وزن شده است .در این شعر از این مثال زیاد است .
      قافیه
      شاعر در بیت پایانی «عاقبت» را با «نرفت» هم قافیه قرار داده که با نگاه به روی قافیه این واژه ها که ( َ ت) و ( َ فت) میباشد نشان می دهد که این دو واژه با هم هم قافیه نیستند . در سایر موارد قافیه هاصحیح و بی اشکال هستند.
      ایطا ( از عیوب قافیه)
      در پایان می خواهم موردی از عیوب قافیه را که اکثرا این اشکال را دارند بیان کنم که آن "ایطا" بوده و آن عیبی است که در قافیه ساختن کلمات مرکب پیش می آید بدین معنی که جزء دوم کلمه مرکب در مقام قافیه تکرار می شود و بر دو قسم است:
      ۱_ ایطا جلی یا آشکار: که تکرار جزء دوم کلمه آشکار است مثل هم قافیه قرار دادن حاجتمند با دانشمند و یا فسونگر با ستمگر
      ۲ _ایطای خفی یا پنهان: و آن وقتی است که تکرار جزء دوم کلمه که که معمولا پسوند است چندان آشکار نباشد مثل هم قافیه کردن رنجور و مزدور یا گلاب و غرقاب یا سیمین و شیرین( نقل از کتاب عروض و قافیه دکتر شمیسا)
      سپاسگزارم
      جواد کاظمی نیک
      چهارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۰۰:۴۶
      درود برشما نیما جان عزیزم خوبی عزیزدلمممم اول اینکه خیلی خیلی دوستتتتتتتتتتتتتتتدارم خیلی زیااااااااااد دوستتتتتتتتتتتتتتتدارم ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
      دوم اینکه بسیار مثنوی زیبایی را قلم زدید بسیار زیبا بود احسن برشما لذت بردم احسن برشما پرمفهوم بود احسنت برشما رنگ رنگی قلمتان را دوستدارم عزیزدلمممم دوستتتتتتتتتتتتتتتدارم خداقوت عزیزدلمممم قلمتان همیشه سبز ونویسا باشدعزیزدل 💐💐🌹🌹🌹🌹🌹🌹💐💐
      ❤️❤️❤️❤️🪷🪷🪷🪷🪷
      🌹🌹🌹🌹🌹💐💐💐
      🪻🪻🪻🌼🌼🌼🌸
      🌺🌺🌺🌺🌺🌷
      🍀☘️🌱🌹💐
      🌿🌿🌿🍁
      🪴🪴🪴
      🏵🏵
      💟
      نیما ابراهیمی
      نیما ابراهیمی
      پنجشنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۱۲:۴۵
      سلام آقا جواد پر انرژیِ همیشه مهربانِ عزیزِ دل
      ممنونم از نظر زیبا و پر از انرژیت
      چشمانتان زیبا خواندند عزیز دل
      ممنونم خیلی محبت دارید بزرگوار مهربان
      خندانک خندانک خندانک
      🙏🙏🙏🙏
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      جواد کاظمی نیک
      جواد کاظمی نیک
      جمعه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۱۵:۰۵
      🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻
      💙💙💙💙💙💙💙💙
      🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵
      💐💐💐💐💐💐
      🌼🌼🌼🌼
      💟💟💟
      ❤️❤️
      ❤️🌺🌺🌺🌺
      🌼🌼🌼
      🏵🏵
      💐🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻
      💙💙💙💙💙💙💙💙
      🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵
      💐💐💐💐💐💐
      🌼🌼🌼🌼
      💟💟💟
      ❤️❤️
      ❤️🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻
      💙💙💙💙💙💙💙💙
      🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵
      💐💐💐💐💐💐
      🌼🌼🌼🌼
      💟💟💟
      ❤️❤️
      ❤️
      محمد اکرمی (خسرو)
      چهارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۰۸:۲۰
      درود جناب ابراهیمی
      زیبا سرودید و دلنشین
      قلمتان همیشه سبز و رویان
      خندانک خندانک خندانک
      نیما ابراهیمی
      نیما ابراهیمی
      پنجشنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۲۳:۰۳
      درود ها جناب اکرمی
      منت گذاشتید
      زیبا خواندید
      سپاس گذارم
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      محمد باقر انصاری دزفولی
      چهارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۰۸:۳۰
      باعرض سلام
      زیبا و
      بسیاردلنشین بود
      درودبرشما
      خندانک خندانک خندانک خندانک
      نیما ابراهیمی
      نیما ابراهیمی
      پنجشنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۲۳:۰۲
      درود بر شما ادیب گرامی
      زیبا خواندید
      سپاس گذارم
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      نرگس زند (آرامش)
      چهارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۰۹:۵۴
      درود بر جناب ابراهیمی بزرگمهر خندانک
      بسیار عالی خندانک
      خدا قوتذ خندانک
      نیما ابراهیمی
      نیما ابراهیمی
      پنجشنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۲۳:۰۱
      درودها بانو
      قدم رنجه فرمودید
      سپاس گذارم
      خدا یارتان
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      جواد کاظمی نیک
      چهارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۱۰:۳۵
      💐💐🌹🌹🌹🌹🌹🌹💐💐
      ❤️❤️❤️❤️🪷🪷🪷🪷🪷
      🌹🌹🌹🌹🌹💐💐💐
      🪻🪻🪻🌼🌼🌼🌸
      🌺🌺🌺🌺🌺🌷
      🍀☘️🌱🌹💐
      🌿🌿🌿🍁
      🪴🪴🪴
      🏵🏵
      💟
      نیما ابراهیمی
      نیما ابراهیمی
      پنجشنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۲۳:۰۰
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      علیرضا حاجی پوری باسمنج راوی عشق
      چهارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۱۷:۲۸
      به نام یزدان پاک
      خدا را سپاس که فرصتی عطا فرموده تا بنویسیم و بسراییم
      جناب آقای نیما ابراهیمی شعری سرودند با عنوان « از جبینش می چکید خونی سپید » که می خواهم نقدی کوتاه بر آن بنویسم .
      شعر در قالب مثنوی و در وزن "فاعلاتن فاعلاتن فاعلن" در بحر " رمل مسدس محذوف "سروده شده است .
      مضمون این شعر حکایت ملاقاتی است میان شخصی زحمتکش ، که برای امرار معاش زحمت زیادی را متحمل می‌شود و اهریمن که قصد فریب او را دارد . داستان شروع خوبی دارد و چگونگی زندگی در فقر و زحمت را بیان می‌کند ولی پایان و نتیجه‌گیری خوبی ندارد:
      سالها رفتند و آمد عاقبت
      او نرفت جنت و دوزخ هم نرفت
      وزن :
      در اغلب مصاریع وزن لغزش داشته که می توان گفت که تقطیع و ویرایش نهایی انجام نشده است. بطورر مثال :
      «از جبینش می چکید خونی سپید »
      تقطیع هجایی این مصرع با توجه به وزن شعر بصورت زیر است:
      از٫ج٫بی٫نش٫می٫چ٫کید٫خو٫نی٫س٫پید
      _/0/_/ _ /_/0/_0/_ / _/ 0/_
      همانطور که مشاهده می‌کنید «کید» دارای هجای کشیده است که شامل یک هجای بلند و یک هجای کوتاه است که در نهایت به وزن این. مصرع یک هجای کوتاه اضافه گردیده که باعث به هم ریختن وزن شده است .در این شعر از این مثال زیاد است .
      قافیه
      شاعر در بیت پایانی «عاقبت» را با «نرفت» هم قافیه قرار داده که با نگاه به روی قافیه این واژه ها که ( َ ت) و ( َ فت) میباشد نشان می دهد که این دو واژه با هم هم قافیه نیستند . در سایر موارد قافیه هاصحیح و بی اشکال هستند.
      ایطا ( از عیوب قافیه)
      در پایان می خواهم موردی از عیوب قافیه را که اکثرا این اشکال را دارند بیان کنم که آن "ایطا" بوده و آن عیبی است که در قافیه ساختن کلمات مرکب پیش می آید بدین معنی که جزء دوم کلمه مرکب در مقام قافیه تکرار می شود و بر دو قسم است:
      ۱_ ایطا جلی یا آشکار: که تکرار جزء دوم کلمه آشکار است مثل هم قافیه قرار دادن حاجتمند با دانشمند و یا فسونگر با ستمگر
      ۲ _ایطای خفی یا پنهان: و آن وقتی است که تکرار جزء دوم کلمه که که معمولا پسوند است چندان آشکار نباشد مثل هم قافیه کردن رنجور و مزدور یا گلاب و غرقاب یا سیمین و شیرین( نقل از کتاب عروض و قافیه دکتر شمیسا)
      سپاسگزارم
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      چهارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۱۸:۴۰
      خندانک
      درودبرشما استاد بزرگوار جناب حاجی پوری خندانک
      خسته نباشید خندانک
      ممنون که دست به قلم شدید برای نقد اشعار خندانک
      خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      رحیم فخوری
      رحیم فخوری
      چهارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۱۹:۲۱
      درودها استاد حاجی پوری گرانقدر
      نقد پر باری ارائه نمودید و قابل توجه خندانک خندانک
      علیرضا حاجی پوری باسمنج راوی عشق
      علیرضا حاجی پوری باسمنج راوی عشق
      چهارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۱۹:۵۳
      درود بر شما استاد بانو عجم بزرگوار خندانک
      سپاسگزارم از نظر لطف شمادارم درس پس می دهم :🙏🙏
      علیرضا حاجی پوری باسمنج راوی عشق
      علیرضا حاجی پوری باسمنج راوی عشق
      چهارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۱۹:۵۵
      درود بر شما استاد فخوری بزرگوار خندانک
      از نظر لطف شما بسیار سپاسگزارم 🙏🙏
      جواد کاظمی نیک
      جواد کاظمی نیک
      چهارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۲۱:۳۷
      درودبرشما استاد عزیزم جناب حاجی پوری عزیز بسیار مفید بود 💐💐🌹🌹🌹🌹🌹🌹💐💐
      ❤️❤️❤️❤️🪷🪷🪷🪷🪷
      🌹🌹🌹🌹🌹💐💐💐
      🪻🪻🪻🌼🌼🌼🌸
      🌺🌺🌺🌺🌺🌷
      🍀☘️🌱🌹💐
      🌿🌿🌿🍁
      🪴🪴🪴
      🏵🏵
      💟
      ارسال پاسخ
      علیرضا حاجی پوری باسمنج راوی عشق
      علیرضا حاجی پوری باسمنج راوی عشق
      چهارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۲۲:۰۵
      درود بر شما جناب کاظمی گرامی 🌺
      از نظر لطف شما بسیار سپاسگزارم 🙏🙏
      افسانه پنام (مولد)
      افسانه پنام (مولد)
      پنجشنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۰۹:۲۰
      درود بر شنا جناب حاجی پور بزرگوار
      نقد پرباری از شما خواندم
      خداوند به شما عمری باعزت و بابرکت عطا فرمایند
      آمین خندانک
      در پناه خداوند فتاح باشید خندانک
      ارسال پاسخ
      نیما ابراهیمی
      نیما ابراهیمی
      پنجشنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۱۲:۳۹
      خندانک خندانک خندانک
      نیما ابراهیمی
      نیما ابراهیمی
      پنجشنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۱۲:۴۶
      آمین
      سایه ایشان بلند و همیشه بر قرار باشد.
      خندانک خندانک خندانک
      نیما ابراهیمی
      نیما ابراهیمی
      پنجشنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۱۲:۵۰
      بله جواد جان بسیار مفید بود
      خندانک خندانک خندانک
      نیما ابراهیمی
      نیما ابراهیمی
      پنجشنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۱۲:۵۲
      درودها بانو عجم
      انشاالله دست بر قلم نقد ایشان پایدار باشد و بتوانیم از سایۀ وجودشان استفاده ببریم.
      خندانک خندانک خندانک
      علی نظری سرمازه
      چهارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۲۰:۵۱
      درود بیکران
      خندانک خندانک خندانک
      نیما ابراهیمی
      نیما ابراهیمی
      پنجشنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۲۲:۵۹
      درودها گرامی
      سپاس گذارم بزرگوار
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      جواد کاظمی نیک
      چهارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۲۱:۳۷
      💐💐🌹🌹🌹🌹🌹🌹💐💐
      ❤️❤️❤️❤️🪷🪷🪷🪷🪷
      🌹🌹🌹🌹🌹💐💐💐
      🪻🪻🪻🌼🌼🌼🌸
      🌺🌺🌺🌺🌺🌷
      🍀☘️🌱🌹💐
      🌿🌿🌿🍁
      🪴🪴🪴
      🏵🏵
      💟
      نیما ابراهیمی
      نیما ابراهیمی
      پنجشنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۲۲:۵۹
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      جواد کاظمی نیک
      جمعه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۱۵:۰۵
      🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🌺🌺🌺🌺
      🌼🌼🌼
      🏵🏵
      💐🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🌺🌺🌺🌺
      🌼🌼🌼
      🏵🏵
      💐
      نیما ابراهیمی
      نیما ابراهیمی
      شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۰۹:۲۰
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      جواد کاظمی نیک
      يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۱۱:۰۴
      🌺🌺🌺🌺
      🌼🌼🌼
      🏵🏵
      💐🌺🌺🌺🌺
      🌼🌼🌼
      🏵🏵
      💐🌺🌺🌺🌺
      🌼🌼🌼
      🏵🏵
      💐
      نیما ابراهیمی
      نیما ابراهیمی
      چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۰۸:۱۴
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0