جمعه ۲ آذر
شاعر،عاشق،مادر شعری از میلاد غریبی زاده
از دفتر تاریخ آینده نوع شعر آزاد
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ ۱۳:۳۴ شماره ثبت ۱۱۸۳۳۱
بازدید : ۲۰۴ | نظرات : ۷
|
دفاتر شعر میلاد غریبی زاده
آخرین اشعار ناب میلاد غریبی زاده
|
سانفرانسیسکو شهر سختی است برای نوشتن
قسطنطنیه هم همینطور
یا کنار دریاچه ی Chargoggagoggmanchaoggagoggchaubunaguhgamaugg
هیچ سرخپوستی شاعر نمی شود
درست است که آخماتوا
با آن نام سخت و خشکش
که آرواره می طلبد برای تلفظ
شاعر اشک و آفتاب بود
ولی من تمام زنان روسی را “آنا” صدا میکنم
من فقط یک بار نام” کریستین کاشور” را
آنهم از سر تصادف
لای روزنامه ای دیدم
که لایش سبزی بود
این که او که بود ؟ یا اصلن بود یا نبود
لای گل و چند ترتیزک
کثیف شده بود
با تمام این حرفها
قسطنطنیه سخت تر از سانفرانسیسکوست
برای خواندن
و کنار آن دریاچه ی نامش طولانی
هیچ سرخپوستی شاعر نخواهد شد
حتی اگر نامش “امیلی ” باشد
راستی
اسکیموها مگر آدم نیستند ؟
پس چرا هیچ کتابی از قطب شمال
یا قطب جنوب
در کتاب فروشی سر چهارراه
که همیشه سرد است
نیست؟
اصلن چقدر ما از ته دنیا عقب افتاده ایم
که فکر میکنیم
با سیگار برگ hoyo de monterrey
می شود عمیق فکر کرد
یا با بوی Dolce & Gabana
می توان جذاب شد
به نظرمن گرم ترین عشق را همان زن اسکیمو دارد
که بی Dolce & Gabana
می تواند کنار آن همه یخ
عاشق شود
مادر شود
شاعر شود
حتی اگر نامش را کسی نشنیده باشد
((
این شعر برگرفته از دلنوشته های یک خانم شاعر باسم ساناز که بصورت شفاهی آن را میخواند نوشته شده))
شاعر : میلاد غریبی زاده
|
نقدها و نظرات
|
درود برادر بزرگم...سپاسگذارم | |
|
درود استاد گرانقدر متشکرم | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیبا و جالب بود