جان بشر از لج این زلزلهها خسته شد
خوی همان شهر ولی یک شبهدرمانده شد
وای مصیبت اگر هم بر سر همسایه، بد
ترکیه با سوریه ای غم دل ما کنده شد
~~~~~
من مانده و هر بار خشک اخم زد
دیده به در سوخت و خواب زخم زد
بند دیگه برید از تاپ و پوسیدش
مزرعهام احساس، خاکش شخم زد
ولی : پوریای ولی پهلوان نامی که مرقدش در خوی است
خشک ؛ زلزله رخداده در خشکی که ازهمین زلزلهی ترکیه بعنوان بزرگترین نام میبرند
~~~~~
عرض تسلیت به مردمان عزیز همسایه مان
دو کشور مسلمان ، دوست و برادر
دلتان شکست ،پس
غم تان افتاد به سینههایمان
فرقی نمیکند
همانگونه که سعدی رحمته الله علیه فرموده :
«بنی آدم اعضای یکدیگرند»
سخت ست ،
نه
غیر قابل باور
در نرم ترین ، خوشترین ، گرمترین
لحظهی شب ،
خواب
برهم زدنی چشم
هزاران تن سنگ و سیمان ،
گچ و آهن
گوشت
غضروف
استخوان
بر این تن نحیف،
فرود
هیچ جای نفسی نمیگذار برای آهی ،
غروب
درود
بیامرزد
روزی بودهایم ، جایمان سبز
چه حکمتی درآن نهفته
چه حکمی از این صادر
برداشت ؟
براحتی میتوان پاسخ :
رها شدن انرژی از درون زمین
زیر هم رفتن لایه ها
درهم و برخورد
؛ زلزله بود ؛
ما که توجیه مان پر است
بلکه نیرویی بالاتر از تصور
آنچه ما داریم ، حتما دستی در کار ست
آسمان و زمین خشم
بدون شک ! اما یک سرش در دست ماست
هر روز در حال حفر کردن از چاه فاضلاب ... تا.
تا .
تا .
آنچه در تصور شماست
در توسعهی بشر نابودی زمین حتمی ست.
بیاستثنا ؛
تا دیر نشده چارهای !
جایی باشد بالاتر از خاک
سفر کنیم
تا کجا ؟
مریخ ، ماه ، پلوتون
در آنجا زلزله نیست ؟ طوفان چی !
علتی
ال نینو ؛
گرم شدن آب و هوا
تامل کنیم
خورشید ، مشتری ، زهره
باد دارند و طوفان
اکسیژن
نه
قل سیرو فیالعرض
فانظرو
کیف بدأ الحاق
ثم
الله ینشئ
النشاة الاخرة
ان الله علی کل شیء قدیر
«بگو در زمین بگردید و بنگرید خداوند چگونه آفرینش آغاز کرده است پس خداوند همینگونه جهان آخرت را ایجاد میکند یقینا خدا بر هر چیزی توانا ست»
به قیامت
نگاهی،
باشد
فردایی دیگر
«آروین»
پ . ن
در نوشتن همین آیه
در اینترنت جستجو
به دیدگاه قرآن و نهج البلاغه در مورد کره زمین ،
زمین شناسی در قران
موضوعات بسیاری و پیشگوییهای قرآن
انسان مانده در همان اوایل خلقتش
عاجز از تصور
حال
نداشتن آگاهی
کم کاری ، ارزش وجودی انسان
خود را هیچ شمردن
چه بنویسم ؛ آنکه علم ما
امروز ، آینده خواهند رسید
نیروی جاذبه ، شب ، روز ، آب ، هوا ، حرکت ، خورشید ، ماه، زمین ، کهکشان
پیشگویی کرد قرآن در هزار چهارصد سال پیش
فکر میکردم نظریه ی که دانشمندان گفتهاند : پیدایش جهان امروز حاصل یک انفجار بزرگ دسترنج علم ست
نه اینکه قرآن بیان فرموده !
: والسما بنیناها بأید و انا لموسعون
ما آسمان را با قدرت بنا کردیم و همواره آن را وسعت میبخشیم
این موضوع با تحقیقات ثابت شده ، ستارگانی که در یک کهکشان قرار دارند به سرعت از مرکز کهکشان دور میشوند و تعبیر « ما گسترش دهندگانیم» نشان میدهد که این گسترش همواره وجود داشته و دارد ، و کرات آسمانی و کهکشان ها در آغاز در مرکز واحد با وزن مخصوص ، زیاد بودهاند و آنگاه انفجار عظیم و وحشتناکی در آن رخ داده است و اجزای جهان متلاشی شدهاند و به صورت کرات در آمدهاند که به سرعت در حال توسعه هستند
-جرج گریشتاین دانشمند آمریکایی در کتاب خود بیان میکند که همواره با این حقیقت مواجه میشویم که نیروی هوشمند و مافوق طبیعی در پیدایش جهان دست داشته (برگرفته از نت)
درودبرشماجناب آروین
زیباقلم زدید