به نام نامی یگانه مهرِ محبّت!
۱
هر چند که سرد است جهان با دلِ خونم
جاریست، از او، غم، به رگِ حسّ جنونم
صد شکر که در فصلِ زمِ پُرنمِ دنیا
با مِهرِ محبّت شده دلگرم، درونم
۲
بر رگِ دفترِ برگِ گلِ پژمردهی دل
شده نیلوفرِ قلبم گلکی مردابی
آفتابی، اگر از، مِهرِ محبّت تابد
گل قلبم برسد تا تب و تاب نابی
زهرا حکیمی بافقی (برشی از یک غزل)
☀️💐☀️💐☀️💐
پ. ن:
ترکیبِ: «مِهرِ محبّت»، دارای آرایههای ادبی تشبیه بلیغ؛ واجآرایی و ایهام تناسب است.