...ما مردم معمولی...
افزون تر از اعدادیم
ما مردم معمولی
ناخوانده خدا دادیم
ما مردم معمولی
بی خانه و میخانه
با بقچه ای بر شانه
آواره تر از بادیم
ما مردم معمولی
نه خسرو و شیرینی
نه ویس و نه رامینی
نه تیشه ی فرهادیم
ما مردم معمولی
بیرون زده از متنیم
در حاشیه سرگردان
دلمُرده ترین یادیم
ما مردم معمولی
شصت از صدمان بیکار
40 % مان بیمار
یعنی همه معتادیم
ما مردم معمولی
هم صورت ما سرخ است
هم سیرت ما سبز است
در خود زنی استادیم
ما مردم معمولی
در باور ما داغ است
در بستر ما درد است
درمانکده ای حادیم
ما مردم معمولی
ما را سفری در پیش
باشد به درون خویش
بی پول و پلا شادیم
ما مردم معمولی
نه دانه و نه جیک جیک
نه پارتی و نه پیک نیک
شرمنده ی اولادیم
ما مردم معمولی
نه مفسد بی مرزیم
نه مختلس ارزیم
نه حامی اِفسادیم
ما مردم معمولی
با ساز کسان رقصان
با رقص کسان لغزان
بازیچه ی بیدادیم
ما مردم معمولی
با خنده خطا کردیم
با گریه صفا کردیم
آلوده ی ارشادیم
ما مردم معمولی
در سیطره ی تبعیض
با بغض پر از پاییز
دیوانه ی خردادیم
ما مردم معمولی
در محبس بدبختی
سرسخت تر از سختی
از بیخ و بن آزادیم
ما مردم معمولی
سرمایه ی میهن شد
سهم دو سه درصدها
صد در صد ایرادیم
ما مردم معمولی
افتاده ی از اسبیم
نالایق برچسبیم
از اصل نیفتادیم
ما مردم معمولی
از مرگ نمی ترسیم
از ترس نمی میریم
اسطوره ی فریادیم
ما مردم معمولی
با "اِنَ مع العُّّسرِ...
یُسرا" بسُرا شاعر
از زندگی افتادیم
ما مردم معمولی
بسیار زیبا و مبین مشکلات جامعه بود