"جهانِ پلید"
غبار ِ بــارش ِآتــش، شدیـد خواهد شد
هــزار ، رود ِ بهــاری ، اسیـد خواهد شد
به جمع ِ ساحـره ها ، گفته بود ، شیطانی:
جهان ،به دست ِ خدایان ،پلید خواهد شد
صدای لرزش ِ مرگ از طــناب ِ یک شـاخه
شکوه ِ جنگل ِ شب ، مثل ِ بید خواهد شد
وَ روح ِ کـودکی ام ، پیـرْ میشـد و در بـاد
تمام ِ برگ ِ درختان ، سپیــد خـواهد شد
ســراب ِ آبــی ِ مات وُ... تنی سـراپا زخم:
میان ِ مَسلَخِ تَــب، ناامیــد خواهـد شـد
به ضجّه گاه ِشکنجه ،عبـور ِ نــوری مَحو...
در اُوج ِ سایه ی خون ، ناپدید خواهد شد
«در»ی ندارد و سودی نداشت این اُوهام:
که سنگ و آجُر ِ زندان ، کلید خواهد شد
فرشید افکاری شهریور ۱۳۹۹
"به ژرف ِ آیِنه"
حُباب برزخ ِ روحم ، تَرَک ، نخورده هنوز
به چنگ ِ صاعقه ی ذهنِ من، نَمُرده هنوز
وَ موج ِ جُمجُمه ، با هـر نسیـم ِ خاکستـر...
مــرا به پنجه ی خونین ِ غم ، سِپُرده هنوز
به ژرف ِ آیِنــه ، روحی ، کنار ِ من خندیـد
چــرا تمـام ِتو را از جهــان نَبُــرده هنوز؟
درون ِ قلب ِ تباهم ، مُچــاله شـد، غـم ها
هــزار ، خاطره را مغــزِ من فِشُـرده هنوز
وَ مرگْ، سایه ی ِ سُرخش، چکیده بر کابوس
اگرچه خواب ، سَرَم را به خون، نخورده هنوز
عبـــور ِ رود ِ عـددها... گذشــتْ ، آینــده
زمــان ِ حال ِ تُهی را کسـی ،شـِمُرده هنوز؟
سیـاهْ لشکــر ِ عُمـرم، به جُستـجوی مَنَنـد
بــه اَمـر ِ روح ِ سـرابی سپیدْ چُـرده !هنوز...
فرشید افکاری شهریور ۱۳۹۹
موفق باشید .