"ارغوان۱ سایه را نشانه توئی"
من ز جور فلک کشم فریاد
زین اساس فریب و بی بنیاد
در غم جانگزای سایه ی تو
ارغوانم سرت سلامت باد
تند بادی وزید و طوفان شد
اژدهای زمین۲ عریان شد
غرشی کرد و کام خود بگشود
سایه هم همنشین احسان۳ شد
ارغوان سایه ات ز دنیا رفت
از دیار فنا به عقبی رفت
حیف همراه هجمه ی طوفان
بوستان غزل به یغما رفت
رنگ رخساره ات شده رنگین
آسمان از غمت شده غمگین
رفته از دست یار دیرینت
زین سبب گشته سایه ات سنگین
سایه ات بی نظیر و بی همتاست
قطره ای نیست مثل یک دریاست
گشته چون آفتاب عالمتاب
مرگ، خورشید را چه بی معناست
ارغوان سایه ات جهانی شد
از زمین رَست و آسمانی شد
این جهان جایگاه عَنقا نیست
بال بگشود و جاودانی شد
ارغوان باز در دلم غوغاست
زندگی مثل صحنه ای یکتاست
سر بکن شور زندگانی را
سایه گر رفت صحنه پا برجاست
دل عشاق را بهانه توئی
یادگاریّ و جاودانه توئی
باز بگشای چتر زرینت
ارغوان سایه ی "یگانه" توئی
ارغوان سایه را نشانه توئی
امیر#وحدتی#_یگانه
۱- شعر ارغوان زنده یاد استاد ابتهاج
۲- شعر زمین زنده یاد احسان طبری
۳-زنده یاد احسان طبری
زیبا بود 👏👏🌺🌺
قالب آزاد بنظر انتخاب دقیق تریست🙏