جمعه ۲ آذر
اینکه ابلیس را تو گمراهش کنی شعری از فرداد احدی مقدم
از دفتر شعرناب نوع شعر آزاد
ارسال شده در تاریخ جمعه ۳۱ تير ۱۴۰۱ ۰۲:۰۵ شماره ثبت ۱۱۱۹۱۶
بازدید : ۸۳۳ | نظرات : ۱۴
|
دفاتر شعر فرداد احدی مقدم
آخرین اشعار ناب فرداد احدی مقدم
|
اینکه ابلیس را تو گمراهش کنی ** آفرینَت باشد ای مرد غنی
گرگ درونت را گمراهش بکن ** گر توانی یار تسلیمش بکن
کرد احمد گرگ سَرکش را مَلَک ** هر که دانستش که باشد،شد مَلَک
اینکه احمد تا بدینجا فاش کرد ** احسنش بر خالق وی ،داد کرد
سِرّ مکتوم را باز کرد پیش خلق ** تا که خوانَد، برجهد از نار خلق
اینکه احمد فاش کرد از چشم غیب ** عِلمِ ناب و سِرّ عالم را به غیب
باز کرد پیش یاران نار برزخ را عیان ** تا که بیند عاقبت باشد عیان
کار نیکو را اجرت میدهند ** کار زشتت را عذابت میدهند
اینکه پیغمبر سِرّ عالم فاش گفت ** حجره ابلیس ببست و راز گفت
فاش گفت از ازل تا رضوان نور ** فاش گفت ز برزخ تا انوار نور
این چنین احمد جانفشانی کرده است ** جان خویش را در بلا افکنده است
چون عاقبت یاران را در برزخ بدید ** سِرّ عالم را به یاران برگزید
گفت به خالق راه حق را یاد دِه ** راه جنت را به یاران باز دِه
هست گروهی ، عاشق خالق گشته اند ** پشت پا بر هرچه بتها بسته اند
اولین یار احمد پیش خالق،شد علی ** اولین عِلم عالم بر دلش بنشست علی
لاله ها علی گویان از خاک سَر آوردن ** مرغان علی گویان از لانه برون جستن
جان عالم معنا به عشق علی باشد **راز اسم اعظم به نام علی باشد
هرکه در عالم معنا ، سِرّ نهان میگردد ** باشد که به نام علی زمزمه گو میگردد
|
نقدها و نظرات
|
قربان شما استاد استکی عزیز ،سلامت باشید | |
|
ممنون دوست عزیز ،نظر لطفته | |
|
درود سلامت باشین خواهرم | |
|
درود ممنونم خواهرم ،نظر لطفتونه | |
|
🍃🌸🍃بِسمِاللهِالرَّحمنِالرَّحیم🍃🌸🍃
🕊 ⚘اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدوَآلِ مُحَمَّدوَعَجِّلفَرَجَهُم🕊⚘
🍃🌺🍃اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِيِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى الْإِمَامِ التَّقِيِّ النَّقِيِ وَ حُجَّتِكَ عَلَى مَنْ فَوْقَ الْأَرْضِ وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرَى الصِّدِّيقِ الشَّهِيدِ صَلاَةً كَثِيرَةً تَامَّةً زَاكِيَةً مُتَوَاصِلَةً مُتَوَاتِرَةً مُتَرَادِفَةً كَأَفْضَلِ مَا صَلَّيْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِيَائِكَ🍃🌺🍃
🕊 ⚘اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدوَآلِ مُحَمَّدوَعَجِّلفَرَجَهُم🕊⚘
🌺سلام عیدمیلاد امام رئوف حضرت رضا(ع)برشما مبارک🌺
🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸
| |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیبا و شورانگیز بود
در وصف مولای متقیان حضرت علی علیه السلام