دوشنبه ۵ آذر
یاد هندُستان شعری از امیر وحدتی یگانه
از دفتر دلگویه ها نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ ۱۳:۳۹ شماره ثبت ۱۱۰۵۵۷
بازدید : ۲۰۸ | نظرات : ۱۳
|
دفاتر شعر امیر وحدتی یگانه
آخرین اشعار ناب امیر وحدتی یگانه
|
یاد هندستان
مهر یزدان داده بر دل از ازل
دانه هایی ناب از جنس غزل
باغ و بستان حقیری کشته ام
زیر خاکش دانه ی دل هشته ام
خوشتر آن باشد که اندر بوستان
باده ای و محفلی با دوستان
میرسد هر لحظه یاری مهربان
مثل عطر و بوی جوی مولیان
بین یاران هست خالی جای تو
پرنیان ریزم بزیر پای تو
می گشایم بال بی پروای دل
می سپارم گوش بر " آوای دل"
باز گویا فیل مستم پر گشود
در خیالم یاد هندستان نمود
ساز بشکسته شده همراز من
می نوازد نغمه ای دمساز من
هر چه بادا باد میگویم سخن
می در آرم از تن خود پیرهن
پیرهن گر رنگ با نیرنگ شد
زیر پای خلق چونان سنگ شد
می زدایم از تن و جان رنگ را
بلکه بردارم ز راهی سنگ را
آنکه گرگ باطن خود را ندید
پیرهن را از تن یوسف درید
چونکه یوسف شد رها از پیرهن
نقل محفل گشت در هر انجمن
یوسف از الطاف پاک ایزدی
شد عزیز بارگاه سرمدی
هر که دل از رنگ دنیا پاک شد
وانگهی پیراهنش صد چاک شد
غنچه روزی پیرهن از تن درید
عاقبت بر آرزوی خود رسید
شد رها از جامه ی نیرنگ خویش
می نوازد دیده را با رنگ خویش
داشت در سر آرزوی گل شدن
دلستان و دلبر بلبل شدن
راه بابل بر گلستان باز شد
عشقبازی با گلش آغاز شد
امیر وحدتی یگانه
|
|
نقدها و نظرات
|
سلام و سپاس استاد استکی عزیز و همراه همیشگی من. دوست میدارم تو را ای "استکی" در میان دوستدارانم تکی دُرّ نابی در گروه "شعر ناب" می فشانی بین ما عطر گلاب باغ و بستان حقیری کشته ام زیر خاکش دانه ی دل هشته ام پا گذاری محفل ما هر زمان پرنیان ریزم به پایت بیگمان این هم تحفه ی حقیر به جناب 🌾🥀استکی🥀🌾
| |
|
درودها بر سرکار خانم آهنگران که همواره حقیر مورد مهر پاکشان قرار داده اند. 🌱🍎سپاس مهربانوی ارجمند🍎🌱 | |
|
درودها استاد فرهیخته جناب فتحی. پاینده باشید وسرسبز 🌷🌼سپاس ارجمندم🌼🌷 | |
|
درود بیکران بر سرکار خانم حسین زاده مهربانوی فرهیخته و ادیب بزرگوار. 🌼🌺سپاس از مهر پاکتان بانو🌺🌼 | |
|
درودها استاد بزرگوارم جناب زارع. همراه دی و بهمن و خرداد من است اندر پی شیرین چو فرهاد من است هر گز نبرم از دل و از خاطر خود چون در دل و جان نشسته "فریاد" من است 🍏🌼این هم هدیه حقیر به فریاد عزیزم🌼🍏
| |
|
درود بر شما جناب سلبمی بزرگوار و شاعر زیبا نگار. سپاس از همراهی گرمتان. | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیبا و آموزنده بود