باغــبان غنچه های ســــرخ ســــر
آشنــــای آب و دریـاهـــــا پـــــدر
خاطراتِ سبــــزِ ســــروِ استـــوار
سفــــــره دارِ سایه ها و رهگــــذر
پایِ نای ِ شـــــاخه های انتــــظار
چشــمِ رشـــدِ بــــذرهای در به در
پاســــدارِ بوته هـــــای نوظهــــور
التیـــــامِ جای دنـــــدان و تبــــر
قُمری ات جَلدِ خیالِ سینه هاست
از قفس بیــــرون نخواهد شد دگر
مریم کاسیانی