جمعه ۲ آذر
هویدا شعری از ادریس علیزاده
از دفتر ایسام نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ ۰۲:۲۹ شماره ثبت ۱۰۷۳۵۱
بازدید : ۲۲۹ | نظرات : ۵
|
آخرین اشعار ناب ادریس علیزاده
|
هر زمانی دل هویدا میکند دردی درون را
پس پدید آرد نبردی، مرز عشق و یک جنون را
کار صاحب دل شود همچون اسیری دست بسته
آنچنان که سخت گردد هر علاج اندرون را
گر زمان بر توبه هم سر می رسد حکمش گران
آرزو گردد برای جشن و برپایی شگون را
می شوی محکوم گویی غافل از یک بی حیایی
فرصتی دیگر نداری بر دفاع چند و چون را
آنچنان گیج و هراسان می شود افکار تو
شک و تردید از همه در راستی و رهنمون را
قلب هر انسان شود چون محکمه بهر قضاوت
سر به زیر آری و نبینی آسمان نیلگون را
عاقبت حیرت کنی از کار دل در بین رندان
حد آن بی شک بریزد هر گناهی از تو خون را
سروده شده توسط : ادریس علیزاده ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
|
|
نقدها و نظرات
|
درود همیشگی بر شما بودنش اول بدلیل تعادل هجاهای این بیت بوده و حذف اون بنظر میرسه ریتم آهنگین قرائت رو برهم بزنه . شاید دوستان نیز راهنماییبکنند . از شما استاد استکی بابت توجه به جزئیات سپاسگزارم و برای من ارزشمند است این توجهات | |
|
و باز بنظرم میرسه که بخوام بیان کننده شروع یک جدالی باشم مابین عشق و جنون | |
|
درود به استاد عزیز که قلب تان سرشار از مهر و مهرورزی است برایمچون الگویی قرار گرفتید و همین منتی است برایم تا عمر اجازه دهد . جز اینکه بخواهم یک دنیا تشکر داشته باشم کاری از دستم بر نمیاد و خواندن سرودههای شما هم افتخار است و هم آموختنی سپاس از پیام پر مهرتان | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیبا و دلنشین بود
حذف «ی» از دردی و نبردی درمطلع را چگونه ارزیابی می فرمایید