سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید |
|
|||||||||||||||||
کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است. |
بداهه ای زیبا و معرفت اندیش و واقعاً دلنشین سرودید.
اگر یک بیت دیگر هم بسرایید ؛ غزلی کامل می گردد .
و یک نکته ی دیگر: اینکه در بیت سوم قافیه درست نیست .
قوافی شعرتان شامل :
(آغاز / پرواز / راز / شناس× / آواز ) . و حرف میم جزو حروف الحاقی به قوافی است .
در برخی ابیات هجاها کم و زیادند مثلاً :
به پایان آمدم امّا شد این پایان (چو ) آغازم
در اوجِ آسمان هایم نگیر از من تو پروازم
گذر کردم ( ازین ) شب ها ز روی ماهِ بی تابت
در این زندانِ رویایی منم با یک جهان رازم
به تبعیدم نیازی نیست منم در انتهایی دور
میانِ این من و تقدیر خودم بی تو ( نمی سازم )
منم جویای یک لبخند منم در حسرتِ شادی
که شاید از سکوت تو نُتی (آیَد ) به آوازم
+ یک بیت دیگر که ان شاء الله خودتان می سرایید .
وزن عروضیِ شعر زیباتان در بحر هزج مثمّن سالم است
یعنی همان چهاربار تکرار ( مَفاعیلُن ) در هر مصراع .
سلامت باشید و شاد و سرافراز