سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

پنجشنبه 9 فروردين 1403
    19 رمضان 1445
    • ضربت خوردن حضرت علي عليه السلام، 40 هـ ق
    Thursday 28 Mar 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      پنجشنبه ۹ فروردين

      راقی

      شعری از

      سیده نسترن طالب زاده

      از دفتر رودخانه های برفی( کلاسیک) نوع شعر چهار پاره

      ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ ۲۱:۱۰ شماره ثبت ۱۰۳۷۰۷
        بازدید : ۱۸۴۸   |    نظرات : ۰

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      آخرین اشعار ناب سیده نسترن طالب زاده

      آسمانها به پرده ی تکرار
      کوچ آغاز فصل سیمابی
      راقی دشتهای شرجی دور
      باد، پژواک گنگ بیتابی

      مرغزاران کهربای عبوس
      تپه ی کاهی خزانی بور
      نبض هنگامه ی میستان ها
      یخ زده کومه های تنگ نمور


      میدمد بر سکوت مازوها
      میغ خاکسترین خرقه به دوش
      سوگ- آهنگ بیشه در جنبش
      میچمد بر ستیغ کوه خموش

      باز گویی غنوده جنگل سرد
      غرق تصویر خیس بارانها
      زورقی بیشکیب در دریاست
      سر نهاده به اوج طوفان ها

      در دلش ، ازدحام شرق رها
      در دلش دام صید و مروارید
      در دلش از خیال آشوبیست
      در سرش ،انقلاب بیم و امید

      عشق افسون تک نوازی هاست
      شوکران کویر ، در هذیان
      ساز مغربگسار خواب کبود
      موج هایی غریب و بی پایان

      میخزد بر کف سراچه ی نیل
      با تموج وحشیانه در پیکار
      حجمی از کوهه های فیروزه
      وحشت آجیده ، قایق افگار

      میزند تازیانه خشم هر خیزاب
      تلخی ژرف گردابها ، کامش
      ارغوان گنبد افق ابریست
      میکند ، رب النوع آبها رامش

      چهارمضراب شرابه های خزر
      در تنش زخم درای آبی شور
      ساحلش تیره فام و گم پیداست
      در رگش ، خون راشها مستور

      آب ، آغوش سرخ ماهی هاست
      مد افسانه ی الهه ی ماه
      مستی بی لجام هر بیگاه
      معبد خوشه های گرم پگاه

      مانی چابک زمین ،خورشید
      ریخته جام رنگ بر شنزار
      وهم نمناک غم شکسته بلم
      خشم سنگین موج در تکرار

      باز چرخیده ، شلیته ی شب
      مه تنیده به قابی از مهتاب
      دورتر تخته ای خزه اندود
      جسم بیجان زورقی در آب


      پاییز ۹۴


       
      ۹
      اشتراک گذاری این شعر

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0