چهارشنبه ۷ آذر
تاریخِ میانه شعری از محمد جواد عطاالهی
از دفتر شعرناب نوع شعر متن ادبی
ارسال شده در تاریخ شنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ ۱۷:۱۳ شماره ثبت ۱۰۲۵۷۸
بازدید : ۳۳۳ | نظرات : ۲۲
|
دفاتر شعر محمد جواد عطاالهی
آخرین اشعار ناب محمد جواد عطاالهی
|
ترکیه دور خودش را فنجان می کشد
تا با خاویار خاور میانه
به عنوان صبحانه
روی میزی در غرب
سرو شود
گزارش می دهند
از هرات هراس
ادویه ی مطبوعی است
مرحبا قندهار
حالا تا غروب به شرق باز می گردد
پوستین شیر پنجم را
هبه ی اژدها کنید
تا به همرقصی با عقاب برود
نقشه کامل شد
از آن روز که
پیغمبری را از شهر عشاق
مبعوث کردیم
سمت پایتختی که
همخوابه ی گسل هاست
تا تن تاریخِ میانه را خوب بلرزاند
و گفتیم
برو ای آخرین شوالیه
بدون هیچ احساسی فرود بیا
بر مردمانی که شغلشان مرگ است
مردمانی که درد دیروزشان را
با درد امروزشان فراموش می کنند
مردمانی که دنبال نامی برای نفرین
و نانی برای جویدن اند
|
|
نقدها و نظرات
|
سلام ممنونم از شما جناب رضاپور گرامی شخصا امیدم را از غیر خدا بریده ام | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
زیبا بود و پرحرف ،با اشاراتی بسیار زیرکانه
👏👏🌺