سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید |
|
||||||
کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است. |
خلق الانسان فی کبد : خدا انسان را بادرد آفرید .
- تکرار قافیه ی (درد ) در این دلسروده ی زیبا می تواند ذکر صنعت ادبی و آرایه ی ( رَدُّ العَجُز علی الصَدر ) باشد و جزو حُسنِ کلام محسوب است نه عیبِ آن .
- ( اساتید) هم که کلاً واژه ی درستی نیست و کاربردی بصورتِ غلط مصطلح در میانِ فارسی زبانان است و از تصرفات عربیّون است . بلکه ( استادان) درست است . زیرا استاد تحول یافته ی تاریخیِ واژه ی ( اُستاذ ) و یک واژه ی کاملاً فارسی است و آوردن جمع مکسر (اساتید) برای آن درست نیست .
سلامت باشید و بدور از جولان هرنوع درد و غم