.┉❈♡﷽♡❈┉.
🍃🌺🍃سلام عیدشریف برهمگان مبارک🍃🌺🍃
الحمدلله الذی جَعلنا مِن المُتمسّکین بولایة سلطان اولیاء ، سخن گزار منبر سَلونی ، ابن عمّ نبی ، دُر هَل اتی ، مهر برج انّما، شهسوار لافَتی، پیشوای انبیاء، عروة الوثقی ، کلمة الحسنی ، سیّد الاوصیاء ، عماد الاصفیاء، رکن الاولیاء، آیة الله العظمی ، خیر المؤمنین ، امام المتّقین ، اول العابدین ، ازهد الزاهدین، زین الموحدین ، حب الله المتین ، لنگر آسمان و زمین ، وجه الله ، عین الله ، سر الله، اُذن الله ، روح الله ، باب الله ، سیف الله، عبد الله،اسد الله الغالب،آقا جانم امیرالمومنین عزیزالله والعالمین علی بن ابی طالب
اللّهم صلّ علی محمّد و آل محمّد و عجّل فَرَجَهم.
🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
مسمط تصنیف حماسی
فرمانروای شهرِ وجدان
تندیسِ حکمت ، رمزِ قرآن
یارِ شرافت ، طاقِ ایمان
یَل ، مَرد ، والاروح ، انسان
تعبیرِ خَیرالنّاس علی جان
معنای فهم ، مفهومِ ادراک
طرزِ عدالت ... شرحِ افلاک
بر باد و آب و آتش و خاک
اُسّ ِ اساسِ هستیِ پاک
تفسیرِ عطرِیاس علی جان
شمعِ وجودش نورِ آفاق
برقِ دو چشمش شوقِ عُشّاق
خورشیدِ قلبش عمرِ اِشراق
اسطوره ی علم است و اخلاق
مولای عام و خاص علی جان
محبوبِ الله و محمد
عشقِ دوعالَم ، عقلِ سرمد
بَهرِ قضاوت او بسامد
در مهربانی لطفِ بی حد
اقیانوسِ احساس علی جان
عینِ مَرام ، اصلِ مَناعت
هُرمِ جوانمردی ، شجاعت
بر امّت و خلق و جماعت
دارد ز رَب اِذنِ شفاعت
بر خیر و شر مقیاس علی جان
نان و نمک را حرمت آوَر
بر سادگی تاکید و باور
در عرصه ی جنگ او دلاور
بر لیله القدر است مَظهر
آهاب را الیاس علی جان
بابایِ بابایِ شهیدان
جدّ ِ امامان و سَعیدان
صبحِ ولای اوست عیدان
عیدِ غدیر شادی مزیدان
پرورده است عبّاس علی جان
دل ها قلم های نثارند
اللهُ اکبر می نگارند
چون ریسه در شب بیقرارند
اندر طوافِ ذوالفقارند
شمشیرها رقّاص علی جان
رُکنِ عمل پیش از سخن او
حبل المتین ، حُب را رَسَن او
ِشَطّ ِ ازل ، سوی وطن او
فتح الفتوح ، خیبرشکن او
طَیب و تبِ اَنفاس علی جان
شاهِ جهانِ آرمانی
آبِ حیاتِ جاودانی
یاری نمایِ بی نشانی
بارانِ یُمنِ آسمانی
آیینه ی اخلاص علی جان
مولا قسیم النار وُ جنّت
مولا بَسیم الخَدّ و فطرت
مولا نسیمِ صبح دولت
مولا عظیم الشاءن و رفعت
در بحرِحق غوّاص علی جان
صبرِجمیل بر زینب آموخت
در آتشِ حلم تا ابد سوخت
تا پرتوِ اُنس بر دل افروخت
از ماسوایِ عشق لب دوخت
بر سرکشان هراس علی جان
گل های بُستانِ پیمبر ...
اهلِ کساء اولادِ حیدر
سرچشمه ی تسنیم و کوثر
خورشید و ماه و هرچه اختر
از نورَت اِنعِکاس علی جان
عزت ز شوقت سربلند است
هیبت نگاهت را کمند است
نیکی به دستت پای بند است
شادی به دور از تو نژند است
مهرِ تو را سپاس علی جان
🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
در حال نشاط و غم، علی میگویم
یک عمر علی گفتم و انشاالله
تا آخر عمر هم، علی میگویم
عید سعید غدیر خم بر شما استاد عزیز و گرامی و همه همراهان خوب و نجیب سایت ادبی شعرناب مبارک باد