حدیث شماره یک
امام صادق علیهالسلام فرمود: بر مؤمن، عورتش چیره نگردد و شکمش او را رسوا نسازد. (تحفالعقول، ص۳۵۸)
حضرت صادق که از ما جملگی او را سلام
در حدیث آورده یک دنیا معانی در کلام
حضرتش فرموده بر مومن نگردد عورتش
چیره و او را شکم رسوا نسازد بین عام
حدیث شماره دو
امام صادق علیهالسلام فرمود: سلام، مستحب است و جواب سلام، واجب.(تحفالعقول، ص۳۶۰)
گویمت از حضرت صادق حدیثی در سلام
تا نگهداری به سینه از امامت این کلام
حضرتش فرموده بر ما که سلامست مستحب
واجب است اما جواب هر سلامی والسلام
حدیث شماره سه
امام صادق علیهالسلام فرمود: بدهکارى، اندوه شب است و خوارى روز. (تحفالعقول، ص۳۵۹)
گویمت از حضرت صادق حدیثی معتبر
تا که بنویسی به لوح دل همی با آب زر
گفته ایشان که بدهکاری بود اندوه شب
خواری در روز هم باشد به دنبالش . پسر
حدیث شماره چهار
از امام صادق علیهالسلام پرسیده شد: مردانگى چیست؟ فرمود: خدا تو را آنجا که منع کرده، نبیند و آنجا که امر کرده، گم نکند. (تحفالعقول، ص۳۵۹)
ز صادق که امام ملک هستی ست
یکی پرسید که مردانگی چیست؟
بگفتا که خدا هرگز نبیند
تو را جایی که منعت کرده از ایست
و هم جایی که امرت کرده باشد
نگردی گم ، تو را نندازد از لیست
حدیث شماره پنج
مردى از امام صادق علیهالسلام درخواست کلامى کوتاه نمود که حاوى خیر دنیا و آخرت باشد، ایشان فرمود: دروغ مگو.
(تحفالعقول، ص۳۵۹)
ز صادق که بود بر او سلامی
یکی درخواست کرد کوته کلامی
که خیر هر دو دنیا باشه در آن
بفرمودش دروغ نگو کلامی
حدیث شماره شش
هر دعایی که از خدای عزوجل خواسته میشود، به آسمان راه ندارد [مستجاب نمیشود]تا اینکه بر محمد و آل محمد صلوات فرستاده شود. ( کافی، ج ۲، ص ۴۹۳)
حضرت صادق چنین فرموده در باب دعا
هر دعایی که بخواهد بنده از پیش خدا
به اجابت کی رسد کی می رود بر آسمان
تا که نفرستد محمد را صلوات و ثنا
بسیار عالی بود بزرگوار
قلمتان ناب
حق پشت و پناه تان
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀