ای جانِ جهان پیکر عالم متلاشی ست
عالم پدرش سوخت و سرگرم حواشی ست
غوغای هنرپیشگی سامریان باز
گوسالهی جادو صفتِ وسوسه پاشی ست
این چوب حراج است به ته مانده ی انسان
بازار پر از تیشه ی آزاده خراشی ست
شمشیر به دستان همگی زنگی و مست اند
تندیسِ ستم بر سر این شهرِ قلاشی ست
هرجا تبری هست به یک زر بفروشید
بتگر به سرِ شوق به بتخانه تراشی ست
تا مهره ی تسبیح گلوبند ریا شد
آیات برائت به لبِ مسجد و کاشی ست
افزوده صفِ بی حدِ سجاده فروشان
بعد از تو زمین سفره ی آلوده معاشی ست
برگرد که در سخت ترین حالت دوران
سخت است که هم باشی و دورانِ نباشی ست
.....
در شهرِ هوس کاشتگان قحطی شرم است
این جنگ چنان سخت که نه.. غارت نرم است
جایی که دو دِرهَم عوضِ یوسف مصر است
بدجور سرِ غافلِ این قافله گرم است..
....
امید شفا هست به کورانِ غمت هی
پیر اند از این غیبت دوران پیاپی
گفتند که می آیی.. و گفتیم که ای جان!
انصاف بده.. دستِ کم این بار بگو.. کی ؟
وقتی ضیافت یک ماهه ماه مبارک رمضان به پایان رسید، وقت توزیع جوائز فرا رسید که جایزه روزه داران و شب زنده داران را عطا کند، عید رسمی مسلمان هاست عید سعید فطر و آغاز ماه شوال مبارک باد.