جمعه ۲ آذر
نشانم بده شعری از یوسف همایون
از دفتر در طلب معشوق نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ ۱۴:۳۰ شماره ثبت ۹۷۵۹۸
بازدید : ۱۹۲ | نظرات : ۲۰
|
آخرین اشعار ناب یوسف همایون
|
عاشق از بوی خوشم در طلب یار، که بود؟
عارف غمزده از روی دل زار، که بود؟
بوسهی اطلسی از راه نجاتم سر وقت
آمده نام بهشتی ز رخسار که بود؟
صورت برگی همه راه حجابی بگرفت
ساقی قانع به جام سر بارم ز که بود؟
سبزهی خنده در این عصر گلستان خندید
ماه تلخ دل معشوق، ز یکباره که بود؟
هر دقیقه ز جواهر که عقیقی تیره شد
آن دمی حسرت یک روز خدا، جار که بود؟
اهرام ثلاثه همه خاک است و کفن
راه اصلی زمانه، دل بیمار ز که بود؟
بنواز ای رخ ویرانه به روزی که گذشت
شامهی عطر غریبانه،سالار که بود؟
ساقهی خشک درختی بشکست باد نسیم
سوزش اشک یتیمی ز سحر، دار که بود؟
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیبا بود
عروض و قافیه؟