درودها!
🙏🌷🙏
در چمن، بلبل و چکاوک باد
نغمهء ارغنون و تنبک باد
خرّم این، سرزمینِ بابک باد
دوستان عیدتان مبارک باد!
⚘🌻⚘
ای تنابندگانِ ایرانی
بر شما شادی و گلافشانی
وسعِ نعمت همیشه ارزانی
هدیه از ایزدِ تبارک باد
دوستان عیدتان مبارک باد!
⚘🌻⚘
بر تنِ جملگی لباسِ امید
ارغوانیّ و سرخ و سبز و سپید
گفت دیشب به گوشِ بنده حمید:
جنسِ روپوشِ یار، ارمک باد!
دوستان عیدتان مبارک باد!
⚘🌻⚘
شعر گفتم برایتان چون دّر
هست، آوازِ دسته جمعی، کُر
وزنتان مثلِ آن که گفت: نخور
بیشتر، از هزار چارک باد!
دوستان عیدتان مبارک باد!
⚘🌻⚘
باغِ شعر و شعورتان آباد
از دورنگی وجودتان آزاد
گَردِ غمهایتان شود بر باد
توی جالیزتان مترسک باد
دوستان عیدتان مبارک باد!
⚘🌻⚘
نرگسِ یارتان خمارآلود
آسمانِ قلوبتان بیدود
گفت ریحانه با تمامِ وجود:
همدمِ دختران، عروسک باد!
دوستان عیدتان مبارک باد!
⚘🌻⚘
قلبتان شاد و چشمتان پُر نور
جمله ماهیچههایتان، پر زور
با سری سالم و دلی پُر شور
جانتان عاری از خروسک باد
دوستان عیدتان مبارک باد!
⚘🌻⚘
بعد از این مثلِ روزگارِ قدیم
حال و روزِ شما شود تنظیم
بشکند بلکه پشت، از تحریم
زیرِ ماشینِ زندگی جک باد!
دوستان عیدتان مبارک باد!
⚘🌻⚘
جیبتان معدنِ طلا و دلار
قلبتان مملو از امید و قرار
چشمتان روشن از فروغِ نگار
داخلِ کیفتان لواشک باد
دوستان عیدتان مبارک باد!
⚘🌻⚘
با شما میتوان ز غمها رست
شادمانی به دل شود پیوست
از غمی که، به سینههامان هست
بیگمان، پاره پوره خشتک باد
دوستان عیدتان مبارک باد!
⚘🌻⚘
قلّهای هست، نامِ آن عشق است
باعثِ هستیِ جهان عشق است
شور و مستیّ و جانِ جان، عشق است
نامتان بر ستیغِ آن حک باد
دوستان عیدتان مبارک باد!
⚘🌻⚘
#محمدعلی_سلیمانی_مقدم ۳۰-۱۲-۱۳۹۹
🌷🍀🌷🍀🌷🍀🌷🍀🌷
عیدتان مبارک
بهارانه ای بسیار زیبا و دلنشین بود
سال خوش و خرمی را شما آرزو میکنم
موفق و پیروز باشید