شنبه ۳ آذر
جام درجام شعری از غلامحسین جمعی
از دفتر عزلیات نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ ۱۵:۳۴ شماره ثبت ۹۶۶۱۳
بازدید : ۶۱۰ | نظرات : ۴۵
|
آخرین اشعار ناب غلامحسین جمعی
|
ای نگاهت ، شرابِ فرجامم !
نازچشمت ، نشسته درجامم
گیسویت روی دوش ، اِحرامم
گرخرابت نگشته ام ، خامم
گونه درانتظار، تا هروقت…...
با نگاهی به سمت وسوی بخت
سرخ کن بوسه را ! خیالم تخت
لغو گردان ، تو حدّ و احکامم!
یارمن بخت و بخت یارم نیست
بی تو حتی ، خودم ، کنارم نیست
سینه وا کن! که جار، جارم نیست!
از ازل بوده ای ، سرانجامم .
پنجه ها ، تا بگیرد از بویت
می زنم شانه ، تارِ گیسویت
می نویسم، به خط ابرویت
تا که صیاد من توئی ، رامم
نیست لازم ، زبان تورا فریاد
تا توشیرین لبی ، دلم فرهاد
می کشم ناز،هرچه باداباد
تا رسد گیسویت ، لب بامم !
درسکوتم ، خیال می بافم
با خیالت ، کمال می بافم
مدتی ، قیل وقال می بافم
کرده این قیل وقال ، آرامم
لحظه را با تو ، کرده ام خاموش
لامکان کن مرا ، تو درآغوش
نوش خواهم لبت، به سبک یوش
تا تویی واژه های زرفامم !
زاهد خشک مغز وخیس اندیش
دشمن عشق وعاشق و درویش
نه خدایش خدا ، نه آدم کیش
داده از پیش ، حکم اعدامم !
من فریبش نمی خورم ، هیهات !
می کشم سر، غرابه، گاهی شات
پیش ازاین ، کرده ام بهشتش مات
طعم سیب ات ، نشسته در کامم !
جمعی ازعاشقانِ دین باور
همه در سلک و پیشه ی داور
نیمی ازغرب و مابقی خاور
مدعی….. من نمادِ بد نامم
راست افتاده ، آنچه دل فهمید
شاید از تیک وتاک وکِل فهمید
یا که ازعطر و بوی هِل فهمید
سینه حافظ ، مرید خیامم
تو صبوری ولحظه بی تاب است
چشم بیدارعاقلان ، خواب است
تا حضور تو، در دلم قاب است
فارغ ازکیش ومام و اندامم
دلبرا ! دانمت که میدانی
آنچه نا گفته ام ، تو می خوانی
گر مرا، از خودت ، نمی رانی ؟
پس بزن جام خویش ، بر جامم
|
|
نقدها و نظرات
|
سلام مجدد ارجمند استاد ماه مبارک رمضان برشما و خانواده بزرگوارتان سرشار از خیر و برکت الهی باشد درسلامتی و عزت مستدام | |
|
🍃🌺🍃🌸🍃🌺🍃🌸🍃🌺🍃
⚘سلام و احترام پیشاپیش عید فطر برشما و خانواده ارجمندتان مبارک⚘
https://digipostal.ir/peidfetr
🕊 کوله بارت بربند شاید این چند سحر فرصت آخر باشد که به مقصد برسیم بشناسیم خدا و بفهمیم که در هر لحظه ما چه غافل بودیم می شود آسان رفت می شود کاری کرد تا که راضی بشود ایزدِ حق و به لبخند خدا شاد شویم ای سبکبال 🕊 در دعای سحرت هرگز از یاد مبر من جامانده بسی به دعای دلِ مخلصِ تو محتاجم⚘
⚘الوداع ای ماه خوب خدا⚘
| |
|
درودو سپاس بر استاد بزرگوارم جناب انصاری حضور کوچکنوازانه ی آن استاد بزرگوار را ارج می نهم | |
|
درودو سپاس بر شاعر بزرگوارم سرکارخانم ناصری حضورتان را عزیز می دارم و از محبتهایتان صمیمانه تشکرو قدردانی میکنم عزیز بزرگوار | |
|
درودو سپاس بر شاعر بزرگوارو فرهیخته ام جناب کیانی حضورتان را عزیز می دارم و از محبتهایتان صمیمانه تشکرو قدردانی می کنم | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیبا و دلنشین بود
دستمریزاد
موفق باشید