گاه دلتنگ می شوم دلتنگ تر از همه دلتنگ هــا..
می نشینم،
گریه می کنم..
محـاکمه می کنم وجدانـم را..
کدام قلب را شکستـم ؟
کدام خواهش را نشنیــدم؟
به کدام دلتنـگی خنـدیـدم؟
که اینچنین دلتنـگم ...
در تنهایی شب های دراز،
در خیمه های خوش رنگ فـکر و خـیال،
پـلک های کوچک و غمگین پری،
به تاریکی شب ها آشناست..
پری مهربان من،
در غرقـابه زندگی،
در دام عشـق افتاده...
در کدام سرزمین گـم شده ای...؟
در حوالی کدام خاطرات قدم میزنی..؟
غافل از این همه راز، چه آسـوده به خوابی..
بردند مینـای دلم .. به تکرار شکستنــد..
گویی سنگینی خیالت مرا از پا درآورده..
او غرق خوشی هـا..
سرگرم آدم های رنگوارنگ اطرافش...
اما من، پریِ دلشکستـه..
تحملی برایم نمانده ..
به پایان راه رسیـدم،
انگار همین دیروز بود،
ملال حضورش مرا می کشت ...
می دانی؟
گریزانم.. بیزار،
از مسیری که به جایی برسد...،
از شب هایی که به صبح برسد..
چراکه بر بال و پرم، عشق، تیشه زد...
کاشک.. باران بیاید..
شیشه را بخار کند،
بوی همه ی دلتنگی هایم را حس کنم..
گوشه ی آستینم یکباره همه را پاک کند...
بال هایم باز شوند و پرواز و پرواز...
صدای قلب خسته ام را می شنوی..؟
دلتنـگت شـــدم،
گريه کردم،
خواستم اشکي نريزم،
ترسیــــدم با خاطرات خوب، هم.. گریــــه کنم...
آه پری زیبای خیال بافم،
او دیگر نمی آیـد..
ﭘﺸﺖِ ﺳرش ﺭﺍ ﻫﻢ ﻧﯿﻢ ﻧﮕﺎﻫﯽ ﻧﻤﯽ ﮐﻨد ..
به کدام خاطره تکیه کرده ای..؟ ،
به چشم هایت که چیزی نسپرده ..!
نه تو را توان صبری به درازای شب..
نه او را پـــــــایی برای آمدن..
نفرین گل سرخ به شبی که پری،
گریه کنان به انتظار نشست ..
آه که دیگر از گذر زمان می ترسم..
از حرمت آهـی که می کشم..
از سجاده ای که خداوند،
در ازایَش وعده ات را داده بود..
به سجاده اش قسم که نمی بخشمت..
به پای خاطراتـت..
در پنـــاه ماندگار پروردگارم،
چون درختی بـی قرار.. بـرقرارم ..
.ز•••═══════•ೋೋ•══════•••
#دلنوشته پری افسرده - محمدجلال ژاله
.ز•••═══════•ೋೋ•══════•••
زیبا و جالب بود
میلاد با سعادت حضرت زینب را تبریک می گویم
یلدا مبارک