كسي كه عمر خودش ترك كامراني كرد
به امر و نهي خداوند ، پاسباني كرد
يقين كه گوي ديانت ، ربوده از ميدان
كسي كه طاعت حق را ،به نوجواني كرد
٭٭٭
خوشا به حال كسي،كآن هنر نهاني كرد
به دوستان كمكي ، وقت ناتواني كرد
هر آنچه خلق بخيلنـد و عزتـش نـكنند
به درد غفلت مردم ، كه كارداني كرد
٭٭٭
هر آنكه رهبري خلق ، به كارداني كرد
و يا كه خدمت مردم ، زِ كارواني كرد
فغان كه مردم ابله ، به جنگ او آينـد
چه حيله ها نگريم، اين جهان فاني كرد
٭٭٭
هر آنكه همت خود، صرف نكته داني كرد
به كار عاقبت خلق ، كاروانـي كرد
به قدر نيشكري ، قدر آن نـدانند خلق
زِ يك ني قلمي ، گر شكر فشاني كرد
٭٭٭
هشدار اي حسن ،كه به كاري بدارمت
گر خيره سرشدي كه فرو مي گذارمت
كار جهان زِ قدرت خود مي كنم عمل
منت بدار گر سر كاري گمارمت
٭٭٭
حرف حقيقت است ،حسن هر كسي بِـزد
اوباش آن زمانه ، بـر آن طعنه اي بِـزد
تنها نه بر حسين(ع) دو صد لطمه ها بِـزد
اين روزگار بر همه كس، لطمه اي بِـزد
٭٭٭
كسي كه در صدد عيش و نوش خود باشد
به راه حق نَـرود ، ضد هوش خود باشد
به عيش و لذت دنيا ،كه هر قدر بِـدَود
به معرفت نـرسد، خود فروش خود باشد
٭٭٭
حسن مصطفایی دهنوی
زیبا و اصالت بیان و الحق آموزنده و ارزشمند
روح استادشاد سپاس از شما بزرگوارید عمرتان باعزت دلتان شاد درسلامتی برقرار