به آب زندگاني ، هـر كه پـي بُـرد
به نامي زنده مي ماند و كي مُرد
كه آب زندگاني ، علم حق است
هر آنكس علم جويد،آب از آن خورد
٭٭٭
بيا بيچاره ي نادانِ ولگرد
تو را اينجا نصيحت خواهمت كرد
اگر فردي نصيحت بر تو بنمود
مكن افزون به روي درد آن درد
٭٭٭
اگر فردي زِ تو چيزي طلب كرد
چو بـتواني تو ، نـتواني رد كرد
مسلمانان دنيا قدر دارند
تو مي بايد بر آن قدرش نظر كرد
٭٭٭
زِ خلاقي كه باشد از جهان فرد
هر آنكس طبق امر آن عمل كرد
اگر جور و جفايي از جهان ديد
ولي نيكو به پاكي زندگي كرد
٭٭٭
بـپرسيدم از آن پير جهان گرد
زِ اسرار همان چرخم بيان كرد
اگر آسوده بود اين زندگاني
بشر كي رو به خلاقِ جهان كرد
٭٭٭
همين مطلب كه آن پيرم بيان كرد
حقيقت در دل من ، آشيان كرد
به خودگفتم:اگر اسرارش اين است
سؤالي اينچنين كي مي توان كرد
٭٭٭
به بُعد پارسايي هر كه رو كرد
خدايش با نكويي روبرو كرد
كلام پارسايي ، نكويي است
زِ نيكويي خودش پُر آبرو كرد
٭٭٭
حسن مصطفایی دهنوی
به استاد وشاعر وهنرمند بزرگوار
همیشه قلمتان وزین نویساباد
دلچسب و زیبا شعری بود
هزاران درود