در برگ برگ خالی این دفتر غریب
رقص قلم زمینه ی تغییر میشود
با چینشی حساب شده بین واژه ها
احساس ناب شعر تو تصویر میشود
ای من بیا سروده ی خود را صفا بده
نام صمد طلیعه ی تصدیر میشود
حالا غزل سروده شود یا که مثنوی
شاید قصیده لایق تاثیر میشود
فالی زدم بدل شد و آمد کلام من
قول غزل گزینه ی تعبیر میشود
قدری نظر بر اوج توانائیش زدم
سبک غزل برای چه تقدیر میشود؟
غمدیده عاشقی که فغانش دمادم است
مسکوت نغمه نغمه ی این پیر میشود
چابک کبوتران فراری طبعمان
در رشک یک غزل چه زمین گیر میشود
آن لحظه ای که صحبت شوق است و التیام
وقتی که بوی مشق تو تکثیر میشود
غیر از غزل بیا تو بگو با چه شهره ای
طبع لطیف شعر تو تسخیر میشود
اما چگونه باز بگویم ز حال خویش؟
این ریزِ شکوه ها به چه تفسیر میشود؟
امیال روح زار و نحیفم درون بیت
وقتی به دور قافیه زنجیر میشود
حس میکنم کرینه ی این نازنین دل
محکوم محض حقه ی تزویر میشود
بیدل تو را غزل، می بانی خطاب کرد
وقتی که از تو یکسره تحریر میشود
رشک=حسادت و رقابت
مشق=باریک اندام گردیدن
کرینه= زن آوازه خوان
___________________________
به سال ۱۳۹۴ ه.ش
بسیار زیبا و دلنشین بود
دستمریزاد
موفق باشید