میلاد حضرت ختمی مرتبت (ص) مبارک باد
******
بویِ محمّد(ص)
پیچیده به عالم همه جا بویِ محمّد(ص)
بلبل به چمن گشته ثنا گوی محمّد(ص)
بر آمنه حق کرده عطا پاره ای از نور
تا بوسه زند بر رخِ دلجوی محمد(ص)
گر کعبه بوَد قبله گهِ عالَم و آدم
محراب بوَد طاقِ دو ابروی محمد(ص)
تنها نه به معراج که از روز نخستین
حق کرده بنا خانه به پهلویِ محمد(ص) *
آمد که بگیرد به جهان ، داد، زبیداد
جز فتح و ظفر نیست به اُردویِ محمد(ص)
چون کنگره یِ کاخ شهان ، تاج شهان هم **
بر خاک فتادند فرا رویِ محمد(ص)
صلوات فرستید ، بهارِ صَلَوات است
پیوسته به رخسار مه و خوی محمد(ص)
****
محمد حسین اخباری 12آبان 99 شانزدهم ربیع الاول 1442
پینوشتها
*- زادگاه حضرت محمد (ص)نزیک خانه کعبه است
**- گویند علاوه بر فرو ریختن چهاره کنگره از کاخ کسری ودیگر اتفاقاتی که میدانید تاج پادشاهان نیز در شب میلاد حضرت محمد(ص) به زمین افتادند وبعضی گویند پادشاهان آن روز قادر به تکلم ( یا شاید صدور فرمان ) نبودند
مولودی بسیار زیبا و دلنشین بود
دستمریزاد
میلاد حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و
میلاد امام جعفر صادق(ع)مبارک