سه شنبه ۱۵ آبان
تپش های ماه شعری از توکا ( زینب اسلامی )
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۳ مهر ۱۳۹۹ ۱۰:۰۲ شماره ثبت ۹۰۴۷۸
بازدید : ۴۳۵ | نظرات : ۱۳
|
دفاتر شعر توکا ( زینب اسلامی )
آخرین اشعار ناب توکا ( زینب اسلامی )
|
آوار خستگی بر شانههایم
و من در قیر این شب جاماندهام
در کرانهی آسمانی که ستارگانش
چَشم به دنبالِ ماه ، در حسرت مهتاب
زبانه میکشند و میسوزند
آنان که به خورشید پشت کردهاند.
خستگی در من است
و من در تاریخِ شب مردگان گم گشدم.
سپیدهدمان که مرغسحر آواز برآورد
آفتاب آمد
ماه را بسان نهنگی فرو بلعید
مهتاب شد و شب جاودان
تاریخ مرده
این را به پدرم گفتم
گفت سالهاست که مرده ، همه مردهایم.
لیک مگر میشود!
پس این هرم نفسها از کجاست؟
صدای تپش ماه را میشنوم
قیرسکوت مرا در خود میبلعد
ماه در سینهام میتپد
مرغسحر آواز برآورده
توکا
|
|
نقدها و نظرات
|
بابت نقدعالی و ارزشمند شما خیلی خیلی سپاسگزارم ، ممنونم که برای شعر بنده وقت گذاشتید ، نکاتی که گفتید را حتما استفاده خواهم کرد خیلی متشکرم | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
صپیدی زیبا و دلنشین بود
موفق باشید