دفاتر شعر سید علیرضا خوانساری(بیدل)
آخرین اشعار ناب سید علیرضا خوانساری(بیدل)
|
( بسمه لا الاه الا هو )
........................
دم به دم جانم نگر از عشق او چون میکند
در تلاطم گشته و رندانه افسون میکند
---
آتشی افروخته دیرینه معشوق ازل
فتنه ای بهر دل این آدم دون میکند
---
گه نگاهی بر افق گاهی نگه بر فرقدان
بهر عشق خود چه سان دریایی از خون میکند
---
گویدم آسان نباشد عشقبازی با چو من
خون فشانم دیده و قلبم پر از خون میکند
---
او همی گوید که باید وارهی از این جهان
جان به لب گشته ز عشقش تا که مجنون میکند
---
گاه می غُرد به من گاهی نوازش داردم
خوش فسونی مرغک دل را سحرخون میکند
---
نیمه های شب شَوَم دلداده ای بر کوی دوست
در شهودی بنگرم , افعال اورا با بدان , انسان که طاعون میکند
---
بیدلی مفتون او , اسیمه سر گشته ز عشق
زار می گرید زجان , فریاد مغبون میکند
---
او همه فریاد و شیون , زاری و ضجه شده
چونکه با عشق ازل , سوداش , معجون میکند
---
عشقبازی با خدا سخت است , چون شرطش وفا
این کلافه کرده مارا , بین چه داغون میکند
---
چونکه ما خواهیم او را همره خرمای خوب
دست باید شست از این دانی, که او هر دم فراخون میکند
---
ترسم از ان لحظه ی پاسخ به ان رب ودود
چونکه هیچم نیست از خوبی , بدیهای دل افزون میکند
-------- ------------ ------------ ---------------
|