چهارشنبه ۷ آذر
امشب به خوابم آمده ایی من هم شعری از محمد جواد عطاالهی
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ ۰۰:۴۳ شماره ثبت ۸۹۹۲۵
بازدید : ۴۳۳ | نظرات : ۳۴
|
دفاتر شعر محمد جواد عطاالهی
آخرین اشعار ناب محمد جواد عطاالهی
|
امشب به خوابم آمده ایی من هم
دیگر ز خواب باز نخواهم گشت
من تا ابد کنار تو میمانم
بر آن سراب باز نخواهم گشت
حالا شبیه باد سرازیریم
در هر کجا فقط که تو میخواهی
من شیشه میشوم و تو هم باران
تو ماه میشوی و منم ماهی
من شیر میشوم و تو هم آهو
من میشوم شکار و تو هم صیاد
فرقی ندارد حال فقط اینجا
من هستم و تو هرچه که باداباد
حالا فقط اراده عشاق است
هر خواستی برای تو آزاد است
لب باز کن پیامبر من باش
اینجا همان بهشت خداداد است
تو باد شو غرور شو روشن شو
تو آب شو زمان شو تو آهن باش
هر چیز خواستی تو بشو حالا
اصلا بیا ، بیا و خود من باش
ما باز های نقطه فریادیم
آزاد از حیات قناری ها
ما اسب های دامنه کوهیم
بیروناز حکومت گاری ها
اینجا بهار نیست زمستان نیست
اینجا پر است از نگذشتن ها
هر لحظه تا ابد پر خوشحالی است
هر دشت در بغل پر سوسن ها
دیگر ابد به معنی آخر نیست
یا که عدم به معنی نابودن
اینجاست انتهای تو را دیدن
اینجاست ابتدای تو را بودن
اینبار در نگاه تو گم میشم
اینبار در کنار تو میمانم
دیگر ز خواب باز نخواهم گشت
اینجا به یادگار تو می مانم
امشب به خوابم آمده ایی
من هم
|
نقدها و نظرات
|
سلام خانم حسین زاده ممنون از حضور گرم تان بله غالب چهارپاره است و نمیدانم چطور شد که غزل ماند و تعویض نکردم از لحاظ هجا تنها در یکجا به نظرم تنها مصرع زیر یک حجت زیاد دارد (میان ندارد و حال) که باعث سکته شده فرقی ندارد حال فقط اینجا ... که چاره ایی نبود یا حد اقل بنده نیافتم (جای تعجبی هم نیست از شاعر تازه کاری مثل من) و فکر میکنم عزیزان در بند زیر مشکل هجا میبینند ما باز های نقطه پروازیم آزادِ از حیاتِ قناری ها ما اسب های دامنه ی کوهیم بیرونِ از حکومتِ گاری ها که اگر این کسره ها را سکون بخوانید باعث سکته میشود و باید در بالا میگذاشتم که خب کم کاری بنده بوده . باز هم ممنون از شما و دیگر دوستان | |
|
ممنون از حضورتان جناب مانا منت نهادید سر ما بله اگر مشکلی باشد رسیدگی میکنم | |
|
لطف دارید عزیز همچنین برای شما | |
|
ممنون از نظر شما جناب مهدوی سلامت باشید | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
زیبا و دلنشین و معناپرور
دلسروده تان به چارپاره نزدیکتره تا غزل . البته احتمال زیاد عنوان غزل سهواً انتخاب شده چون گزینه ی پیش فرض سایت در انتخاب قالب ها غزل هست .
واینکه برخی بخش های شعرتان را از لحاظ کم و زیادیِ هجاها بازبینی فرمایید.
سربلندباشید و همچون همیشه نویسنده ی بهترین ها