آب تنی طهارت
ما نابینایان معنوی به بینایان دنیوی
می گوئیم
که در قابهای رنگ روغن لایتناهی
جسم ملموسی وجود ندارد .
آن تندیس سپیدی را که
شما از عمق مرمر و گرانیت بیرون می آورید
و در وتر میادین در فراز است
قابل تامل است .
شاید رنگها را لمس کنید
ولی می دانیم رایحه ی اصالت و واقعیتِ
رنگین کمان هرجایی را
انکار خواهید کرد .
اکنون از بخار اندیشه و تعقّلمان
مشتی حقیقتِ گندم
برای کبوتران سرگردان می پاشیم .
می دانیم که دعای خیر محض آنها
اجابت می گردد و تفکر خودسوزی
به اهالی سرزمین خشکسالی فدائیانِ فدک
سرایت نخواهد کرد .
ای داننده ی پندارها :
با گوشه ی چشمی به تماشای دل بنشین
و تنها یک شب یلدا ما را در گهواره ی قنوت
رها کن
و بگذار در قنات عقیدت
به آب تنی طهارت نائل آئیم .
ما با چشمه ی زلال تجلّی
دوستی دیرینه ی پارینه سنگی داریم .
ما هر لحظه برای کشف الاسرار میبدی
در حاشیه ی فطرت به تورّق
فیهِ ما فیه
به چلّه و ریاضت می نشینم .
تا بتوانیم
طعمِ چگونگیِ خلقتِ
زایش
افرینش
نیایش
و آرامش را به
نوادگانمان بچشانیم .
باقر رمزی باصر
واقعا زیبا و پر معنی بود
عالی
از خوانش آن کیفور شدم
دستمریزاد