وصله پینه
در وصله پینه های لباسِ علی علیه السلام
ردّی از خداست
در اندیشه های شاهی که ،
درونش دریایی از خداست
در کلامش موج میزند عدل
همان عدلی که ،
شاخصه ی یکعالمه از خداست
کفشِ پاره اش را بدست خود میدوزد
کدام شاه را دیدی که کفشِ وصله پینه شده بپوشد ؟
وصله پینه هایی که درآن ، رضایتِ خداست
علی رضایتِ خودش برایش هیچ مهم نیست
همیشه برایش مهم ، رضایت خداست
همین وصله پینه هاست که کسی ،
جرات نمی کند ازعلی دنیا خواهد
چون علی زندگی اش ، خالی از دنیاست ،
پُر از خداست
اگر او هم قصری داشت ،
همه از او بجای عدل، توقعِ دنیا داشتند
ولی علی قصررؤیایی اش خانه ی محقری ست ،
که فضایش پُر از خداست
همین وصله پینه ها برایش افتخاری شد
همین وصله پینه ها راهِ نجاتش شد
همین وصله پینه ها
باعث جاری شدنِ فُزتُ و ربِ الکعبه ،
بر زبانش شد
وگرنه اگر وول میخورد درمیانِ یکعالمه ثروت
همه میگفتند علی اینجاست
ولی در زندگی اش خدا کجاست ؟
بهمن بیدقی 99/6/2
بسیار زیبا و شورانگیز بود
در وصف مولای متقیان
حضرت علی (ع)