جمعه ۲ آذر
|
دفاتر شعر سید علیرضا خوانساری(بیدل)
آخرین اشعار ناب سید علیرضا خوانساری(بیدل)
|
السلام علیک یا ثار الله
............................
داده ام دل بهر مهرت یا حسین
اربعین شهره ز نامت یا حسین
-----
کاروان می اید از دشت بلایا و محن
نی ز عباس و علی اکبر خبر باشد حسین
-----
زینب تو در اسیری مانده است
ان رقیه کرده دق از دوری تو یا حسین
---
ال پیغمبر سبایا گشته اند
بر یزید و شامیان نفرین حسین
----
عمه جان زینب چو خم زیر فشار
قافله سالار تو گشته حسین
---
من نمیدانم چه گویم از رباب
شیر خوارش شد رها در کربلایت یا حسین
----
انهمه نعش بنی هاشم فتاده بر زمین
این محن گشته به زینب یا حسین
---
قافله راس شهیدان همره است
قاری قران به نیزه راس مولایم حسین
----
عاشقان را ده ندا شد اربعین
ماه ماتم گشته از نامت حسین
---
او شهید و ثار خونین خدا است
جمله ی ازادگان را مقتدایی یا حسین
-----
از غمت شیعه همه بر سر زنان
عرش اکبر در عزایت یا حسین
-----
گر بسوزم زاتش عشق حسین
سر فرازی شد نصیبم یا حسین
-----
من به راحت بگذرم از برزخم
نور و مشعل باشدم حب حسین
-----
بر سر اعراف شاید جای من
گر بوَم خونخواه ان ثار حسین
-----
اندر ان باریکه خاکی چه ترس
گر که همراهت بوَد نام حسین
-----
ان کلید جنت الماوای حق
میدهندش هر که شیدای حسین
----
در بهشت برزخی باشد سرا
پاک گردد انکه دلجوی حسین
-----
سوگواری میکند در اربعین
هر که گشته سرورش مولا حسین
-----
در نشور و در حیات اخروی
چتر بر سر باشد ان یار حسین
-----
عاقبت باشد کتاب اندر یمین
هر که باشد مرثیه خوان حسین
-----
در گذر از ان صراط موی سان
دستگیری میکند مام حسین
-----
در ترازوی خداییی داشتن اصل ولا
لازم و اخلاص اصحاب حسین
------
انچه گفتم شرط دارد هوشدار
انکه باشی در عمل چونان حسین
-----
انکه اهریمن کنی از خود جدا
پیروی باشد ز احکام حسین
-----
جنت الماوی گران باشد بدان
با کنش باید شوی یار حسین
-----
بیدل بیچاره گفته با امید
شعر او مقبول درگاه حسین
یا حسین یا حسین یا حسین
------------------------------------------------------------------------------------------------
باریکه خاکی = برزخ
------------------------------------------------------------------------------------------------
التماس دعا 10 / 10 / 91
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.