بسم الله الرّحمن الرّحیم
صل الله علیک یاباب المراد یابن الرضا(ع)
سالگرد شهادت
امام محمدتقی جوادالائمه(ع)
تسلیت
جان سپارَد دربلا از زهرِ کین ... اِبنُ الرضا
تشنه ... مظلوم ... باشهادت ... می رود سوی خدا
گرچه راحت شد ازین دارِ اَسَف بارِ فَنا
شیعه بر ماتم نشانده داغِ بُرنا این عزا ...
خونِ ریزانِ جوان است ... یا گلوسوزِ رُفات؟
حاصلش از جود و احسان و کرَم بر اَشقیاء
دل که طعنه می زند درصبر بر ایّوب باز...
می تپد چون طبلِ هجرت کوبِ عاشورا نوا ...
حرمتِ خوبی شکستند ... بر نمکدان سنگزن ...
این نمک خوارانِ فَربه بر مُرُوّت پُشتِ پا
امشب از غم ... ماه روبندِ سیاهی بسته است
غربت است می بارَد از چشمانش از حسِ جفا ...
خیزران آهِ لب افکن می زند چون سوزِ نِی ...
کو جوادم؟... بابِ مشهد اسمِ او را مُبتَلا...
از "مساجد" امشب آیَد ناله ی "لله" وای...
بعدِ او بُرّان و مُثله دستِ بی جُرمِ رَجا....
آسمانِ کاظمین و نُه فَلَک حولش طواف
این صفِ نورِ ملائک بر تقی در اقتدا.....