جمعه ۲ آذر
|
دفاتر شعر سید علیرضا خوانساری(بیدل)
آخرین اشعار ناب سید علیرضا خوانساری(بیدل)
|
بسمه تعالی
................
اللهم عجل لولیک الفرج والنصر
این اولین شعری است که گفته ام و نگهداشته ام و طبعا تعلق خاطری به ان دارم امید که مورد قبول قرار گیرد
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
مرا خورشید و روز امید و , اهل نوبهارانم
بدنبال عزیزان و فروغی از , چراغ رستگارانم
-------
من از اهل صفا و طالب یاران همسانم
و من مشتاق اهنگ و به اواز هَزارانم
-------
سحر نوشی به ذکر یا حقم باشد همه شبها
بده جامی رود مستی ز جان کو از خمارانم
------
به ان گاهی که روز و شب همه یکسر سیاهی شد
همو امید ما باشد , کزان چشم انتظارانم
-------
همین امید باشد توشه راه و مددکارم
چه افتان و چه خیزانم , چه خندان و چه گریانم
-------
شبانگاهان ادینه دلم میگیرد از تنهایی عالم
که جان این جهان نامد , سیه گشتست دورانم
-------
هنوز است این جهان تاریک و ظلمت بر همه چیره
کجا ان می فروش و , ان فروغ افروز , بستانم
-------
الا ای داعیان خشم و تاریکی , الا ای دشمن هستی
مداریدم ملامت چون ز خیل میگسارانم
------
چه میدانید خماری چه دانید از می نابم ؟
که من اندر سماع نوش نوش حور و غلمانم
------
همه تسبیح حق گویند و من در حیرتم یا رب
که من بی بهره از لطفت چنین خار و پریشانم
------
همه غفلت همه نادانی و ظلمت خدا راهی
به سوی انکه باشد ارزوی غمگسارانم
------
خداوندا مده رنجم ! مکن خارم ! مشو راضی جگر خونم
کز احباب علی باشم بٌوَد او تاجدار تاجدارانم
------
علی شاهنشه ملک بقا را یاد کن هردم
نگهبان در میخانه یزدان , دهد ساغر به پاکانم
------
نیایش کن تو ای بیدل به ذکر یا علی گویان
که او باشد امیر مومنان و شافع ان روز احزانم
--------------------------------------------------------
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.