جمعه ۲۵ آبان
|
دفاتر شعر بهروز کیاروستا(کرجی)
آخرین اشعار ناب بهروز کیاروستا(کرجی)
|
دلم میخواه دواره ، مثل قدیمان گرده
آدم میشو تا هشگرد ، باز پیاده وگرده
دلم میخواه باهاران ، دواره باران بیا
ساسروت و دارکتن ، باز باغانی میان بیا
دواره آرد بیوریم ، خمیر فراوان کنیم
کهنه تندورِ تش کنیم ، چنتا صندق نان کنیم
خانه ره بو بیگره ، پَندکش و کولمال
نان لواش دبستیم ، وَلله کو میبو باحال
هوا کو خجیر گردی ، باهم بشیم سیواچال
پیش بندان دبستیم ،کیسه کنیم مالامال
کمانگوش و شورک و پوتینک و او تره
حسرت کوکی تخمان ، هنوز ماهای دل دره
بواره مثل قدیم ، دونیاره او بگیره
تا باغدار هیچوقت نخواه ، شو بوشه او بگیره
بازم ورزو بیوریم ، زمینه شخم بزینیم
پاییز گوشتی بکشیم ، کباب لخم بزینیم
دواره گندم بکاریم ، حمدلی کلاته ره
بشیم چغاله بیچینیم ، با هم سروش کلاته ده
گندمانه بیچینیم ، گته دعا دِرِس کنیم
مالانی وره کولی ره ، جدا جدا کرس کنیم
تابستان گرده بازم موتور کاموا بیوریم
خرمن کنیم گندمه ، خری همراه بیوریم
کاشکی میبه سیوستانه ، بازم با سیف میشناسین
صندقی لبنانی سیفه، دِ نفری دِمّاسین
کاشکی میبه دواره ، کوه هلو خر بیایه
سیوستنانی سیفانی به ، یه سیف بخر بیایه
کاشکی میبه دواره ، جوزاران جوز بیوره
حاجی نعمت تهران ده ، یالانی بِ موز بیوره
کاشکی میبه بازم با هم ، میشیم جوزی ولوزه
ماه رمضان میخواندش، یه اخوند مای به روضه
کاشکی میبه دواره ، محل کلی مال دبه
سیوستانی مدرسه ، بازم صدتا یال دبه
سیوستان باز دپیچه ، بوی گو و میش و بز
مال بکشیم باخریم ، کلّشانه هادیم جِز
جیگرشانه بَپِچیم ، هامان شو باهم باخریم
دَس بَبِریم سوی خدا ، بوگیم والله ما چاکریم
کاش میتانستیم بازم ، بِرار بِراری کنیم
هرکی کو مشکلی داشت ، بتانیم کاری کنیم
بهروز کیاروستا ( کرجی )
|
نقدها و نظرات
|
درود بانو البته شعرهای محلی ما به فارسی خیلی نزدیکه ممنون از بازدیدتون🌹🌹🌹 | |
|
سلام استاد ممنونم بی نهایت 🌹🌹❤️❤️❤️ | |
|
درود ممنون از لطفتون🌹🌹❤️❤️ | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
اشعار محلی همیشه زیبا هستند
هرچند گاهی فهمشان برای یک زبانه هایی مثل من سخت است