جمعه ۲ آذر
|
دفاتر شعر سید علیرضا خوانساری(بیدل)
آخرین اشعار ناب سید علیرضا خوانساری(بیدل)
|
با سلام چون گمان بردم این شعر شب حمعه که شب یلدا است
عرضه گردد و تقارن سعدین ! خواهد بود , مطایبه ای با طیبات گفتم
شاید موجب انبساط حضرات از طیبین و طیبات باشد ثوابش برای ما !
------------------------------------------------------------------------------------
( خواب وصل یار )
_____________
دوش در خواب و در اغوشم بُدی تنگانه تنگ
گفتمت معجز ببین کو اب شد ان دل چو سنگ
------
گفتیم خاموش باش و می بنوش از ساغرم
گفتمت ارام جانم سر فرازم چون خدنگ
------
گفتیم اهسته نوش این جان شیرینم کنون
گفتمت دارم به منت چونکه باشم منگ منگ
------
گفتیم یکباره با ناباوری , هرگز مرو !
گفتمت شیرین جانم رفتنم باشد شرنگ
------
گفتیم گر میتوانی سازها را کوک کن
گفتمت دستم به تار و در دلم ان ساز چنگ
------
گفتم و گفتی ز تن ها تا سحر دنبال شد
زان سپس جان من و تو یکسره مست و ملنگ
------
صبحگاهان چونکه سر برداشتم از بالشت
بوسه های اتشین کردی نثارم ای قشنگ
------
لطف حق باید قرینم تا سعادت حاصلم
باز هم بینم به خوابم , خفته با گیسو فرنگ
------
بیدل تنها نگر راضی و خشنودی به خواب
چون ندارد دلخوشی زین اسمان هفت رنگ
----------------------------------------------------
سفره یلدایتان ای هموطن سبز و خرم
-------------------------------------------------------------
چهار شنبه 29 / 9 / 91
-------------------------------
----
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.