سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

پنجشنبه 24 آبان 1403
  • روز كتاب و كتاب‌خواني
  • روز بزرگداشت آيت الله علامه سيد محمدحسين طباطبايي، 1360 هـ ش
13 جمادى الأولى 1446
  • شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها، 11 هـ ق، به روايتي
Thursday 14 Nov 2024
    مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خط قرمز ماست. اری اینجا سایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

    پنجشنبه ۲۴ آبان

    هزار و یک شب

    شعری از

    سیده نسترن طالب زاده

    از دفتر رودخانه های برفی( کلاسیک) نوع شعر چهار پاره

    ارسال شده در تاریخ جمعه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۱۳:۴۲ شماره ثبت ۸۵۳۶۴
      بازدید : ۹۳۰   |    نظرات : ۰

    رنگ شــعــر
    رنگ زمینه

    خمید میان آیینه ها ،ژنده -پوش گم-پیدا
    به اندُهان خیالش ،ماه را به زیر کشید
    چه بدسگال و پریشان ،بِسان تیره -خسی
    خراشید زرین-ردایِ نیک -پی خورشید

    آه ،ستاره بود زن زیباخصال جادوکار
    به گوشه های سحابی سرمه ریز چکید
    و پرندباله های شکوهش ز خاک نبود
    نسیموار تا شِکن گیسوان نور رمید

    ز غنچه های پراز خونِ بوسه اش به آر
    هزاران خلیج نیلکام آزادوش رویاند
    الهگان خسته ی غزل ها را با خود برد
    و ابرخوشه های تماشایی بکر را تکاند

    کجا به آسمان دلش ‌کینه ی زمستان بود
    و برفزارها ،ترجمان جام گرم اندامش
    که کوهسار مه اندود بلند، کودک او بود
    به سینه ی سیمینش، دلی کوچک از آتش

    به موجهای آبی دریا ،به جنگلی یشمین
    به سوی شاعران درخشان داستان،خو کرد
    به آبگینه ی اندیشه ،نگار بهشت نشاند
    به فصلهای تب انگیز هماره خزانی سرد

    شبان شکوفه ی گیلاس و بید ،را پوشید
    حریرهای نارنجپوش غروبدم را افشاند
    به عطرهای خرامان یاسمین ،پیچید
    ز شادخواری طبعش ، به باد شعله پراند

    چه زخمه تلخیست ، باغهای بادامش
    اگرچه نغمه ی شیرین نازک رویاست
    نخفت دیدگان یساولان دیوخو چونان
    که رامش هزار و یک شب دگر پیداست!

     
    ۱
    اشتراک گذاری این شعر

    نقد و آموزش

    نظرات

    مشاعره

    کاربران اشتراک دار

    محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
    کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
    استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
    7