سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
  • شكست حملة نظامي آمريكا به ايران در طبس، 1359 هـ‌.ش
16 شوال 1445
    Wednesday 24 Apr 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      چهارشنبه ۵ ارديبهشت

      در آغاز پاییز

      شعری از

      بهرام معینی (داریان)

      از دفتر دیروز امروز فردا نوع شعر غزل

      ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۱۶:۲۶ شماره ثبت ۸۵۲۳۵
        بازدید : ۳۸۱   |    نظرات : ۲

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه

      بوستان های پر از گل وسبزه  
      زرد و خالی شده به یک باره 
      همه جا پر شده از برگ های خشکیده 
       چهره باغ وگلستان پژمرد
      وه که پاییز شده است
      دردو انده در دل مرغان 
      رخنه کرده دو چندان شده
      بر سر شاخسار سپیدار
      وچناران در باغ 
      آشیانه ها ی زیبایشان   
      دست طغیانگر باد و ریزش باران 
      همگی گشته اند خراب و ویرانه
       در این نمناکی باد این سرمای خزن انگیز
       نوای ریزش برگ ها که می ریزند بزیر پا   
      وسپس پرندگان ،  
      کوچ کردند زباغ  همگی باهم
      در پی آن کلاغ ولک لک ها
      دست پاییز رنگ زرد وغم را کرده 
      جاری در رگ این گلها ! 
      دگران رازقی  ویاس آن همه گل های قشنگ
      عطر ورنگی نمانده براش 
      همه از دست خزان پژ مرده ، 
      اب شبنم در پگاه وصبح سپید 
      قطره ای زان هم هویدا نیست ،
       همه یک باره با صدای بلند،
      که ببینید:
       این همه زیبایی ،
      وه چه غوغا شده ! 
      باز پاییز شده است 
      سبز و زرد و قرمز ،
      برگ ریزان شده وهمه را کرده جدا از شاخه !
      همراه با نواهای سرور انگیز   
      و همه غرق در زیبایی در این پاییز !
      ورنگارنگ بهر رنگی در ختان جامه ای بر تن
      در این فصل زیبا 
      وسر آغاز ی چنین رنگین در این پاییز
      بهرام معینی (داریان ) پاییز ۹۵
      ۲
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      محمد حسین اخباری
      چهارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۱۵:۱۵
      دل نوشته ی زیبایی است
      موفق باشید
      خندانک خندانک خندانک
      محمد علی سلیمانی مقدم
      چهارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۱۵:۴۷
      درود بر شما
      باغ دلتان بهاری باد
      🌷🌾🌷
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0