پنجشنبه ۲۴ آبان
جوجهها را نکشیم شعری از علی اکبر مجدراد
از دفتر طنزور نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۲۳:۰۳ شماره ثبت ۸۴۴۱۵
بازدید : ۱۲۲۱ | نظرات : ۶
|
دفاتر شعر علی اکبر مجدراد
آخرین اشعار ناب علی اکبر مجدراد
|
نقیضه بر شعر آب را گل نکنیم جناب سهراب سپهری.
جوجهها را نکشیم؛
در صفا سیتیها جوجهبازی بکنیم
یا که در بیشهای دور، پَرِ مرغی ریزیم
یا در آبادی، گربهای عاشق باشیم
جوجهها را نکشیم؛
شاید آن مرغی شد که رود در شکمی خالی تا فرو شوید اندوه دلی
دست درویشی شاید تخممرغی فرو برده در آب
سفت یا که عسلی شُکرِ خدا
جوجهها را نکشیم؛
نفس جوجه به آدم بخورد
چه صفایی دارد
با زغال این جوج!
جوجههای بالاشهر، چه پرانی دارند
بالهاشان رنگی، ران و سینه زعفرانی باد!
من ندیدم دلشان
شک ندارم دلشان باغچهای از علف است
یک گل آنجا میکند روشن پهنای کلام
شک ندارم در بالاشهر، دانهها مرغوب است
هر خروسی داند، شاهدانه چه گلی است!
بیگمان آنجا ساقی، ساقی است
هر علفی میروید، جوجهها با خبرند
چه بهشتی باشد
چشمههایش پُر شنگولی باد!
مردمان بالا، جوجه را میفهمند
مرغ کردندش، ما نیز
جوجه را مرغ کنیم.
و بالله توفیق
|
نقدها و نظرات
|
درود ممنونم | |
|
درود سپاس برای مهرورزی تان | |
|
درود ممنونم برای انتخاب زیبای تان از سعدی جان | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
دستمریزاد